Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fonduri de la UE pentru promovarea produselor alimentare

fonduri-de-la-ue-pentru-promovarea-produselor-alimentare

Organizatiile profesionale si interprofesionale din domeniul agroalimentar pot obtine fonduri europene pentru promovarea produselor pe piata piata Uniunii Europene (UE) si in tari terte, 50% din costurile programelor de promovare fiind finantate de UE, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.


Organizatiile profesionale si interprofesionale interesate trebuiau sa transmita propunerile de programe MADR pana la data 30 noiembrie 2011, iar programele preselectate la nivel national vor fi inaintate pana la data de 15 februarie 2012 spre evaluare si selectie finala Comisiei Europene. Aceasta va decide pana cel tarziu la 30 iunie 2012 care sunt programele pe care le poate cofinanta. Daca UE isi da acordul si finanteaza aceste programe cu 50% din costul programului de promovare, restul fondurilor revine statului membru si organizatiilor profesionale si interprofesionale, acestea din urma trebuind sa contribuie cu cel putin 20%.

Conform datelor MADR, activitatile finantate pe piata UE pot fi legate de promovarea fructelor si legumelor proaspete sau procesate, a inului textil, a plantelor vii si produselor de horticultura ornamentala, ulei de masline si masline de consum, uleiuri din seminte, lapte si produse lactate, carne proaspata, refrigerata sau congelata, produsa conform standardelor de calitate comunitare sau nationale, de marcarea oualor destinate consumului uman, miere si produse apicole, vinuri cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata, carne de pasare.

Produsele eligibile pentru promovarea in tari terte sunt carnea de vita sau de porc proaspata sau refrigerata, preparate alimentare pe baza de aceste produse, carne de pasare de calitate, produse lactate, ulei de masline si masline de consum, vinuri cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata, plante vii si produse de horticultura, bauturi spirtoase cu indicatie geografica protejata, fructe si legume proaspete sau procesate sau produse provenind din agricultura ecologica.

Programele de promovare se realizeaza pe o perioada de cel putin un an si de cel mult trei ani de la data intrarii in vigoare a contractului.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri


Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...

Oferta Speciala
valabila 48h


Conform regulamentului european, se va acorda prioritate programelor de promovare care pun in evidenta avantajele produselor comunitare, in special in ceea ce priveste calitatea, valoarea nutritionala, precum si siguranta si reprezentativitatea productiei agricole si alimentare europene. De asemenea, sunt prioritare programele privind etichetarea, bunastarea animalelor si protectia mediului.
Pentru tarile terte sunt eligibile actiuni de informare privind sistemul comunitar al vinurilor de masa, participarea la manifestari, targuri si expozitii de importanta internationala, in special prin intermediul standurilor destinate valorizarii imaginii produselor comunitare, studii ale noilor piete, necesare pentru extinderea pietelor de desfacere si misiuni comerciale la nivel inalt. Datele MADR precieaza ca in termen de 90 de zile calendaristice de la data notificarii deciziei Comisiei Europene, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) incheie contract cu organizatia profesionala sau interprofesionala al carei program a fost selectat. Contractul nu poate fi incheiat intre cele doua parti decat dupa constituirea de catre organizatia contractanta, in favoarea APIA, a unei garantii egale cu 15% din contributia financiara maxima anuala a Comunitatii si a statelor membre in cauza, destinata sa garanteze buna executare a contractului.

De asemenea, in termen de treizeci de zile calendaristice de la data semnarii contractului (in cazul programelor multianuale: in termen de treizeci de zile de la data inceperii fiecarei perioade de douasprezece luni), organizatia contractanta poate prezenta APIA o cerere de plata in avans. Cererea de plata in avans va fi insotita de dovada constituirii de catre organizatia contractanta, in favoarea APIA, a unei garantii in valoare egala cu 110% din acel avans. Fiecare plata in avans acopera maximum 30% din contributia anuala comunitara si cea a statului sau statelor membre in cauza.

Promovarea produselor agricole constituie o masura a politicii agricole comune, a carei finantare se asigura din bugetul Fondului European de Garantare Agricola (FEGA).
Newsletter gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".



Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".


Articole recomandate

Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special Gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025
Adauga mai jos adresa ta de email si vei primi raportul special gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016