Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Reducerea TVA la alimente ar putea spori castigurile marilor magazine
Un studiu recent arata ca aceasta masura ar putea creste apetitul de consum al cumparatorilor, iar casatigurile retailerilor ar putea spori in acest an cu 15-20 la suta.
„Artificiile cu preturi au existat si in cazul reducerii TVA la paine, iar rezultatele au fost contradictorii. Unele produse s-au ieftinit, altele nu. Estimam ca acelasi fenomen se va produce si pe 1 iunie. Vom vedea, probabil, pe termen scurt, o scadere de preturi conjuncturala, urmata, pe termen mediu si lung de o scumpire sensibila, graduala, argumentata de motive de ordin operational, respectiv cresteri de preturi la utilitati si carburanti”, se arata in studiul respectiv.
Pe de alta parte, analistii considera ca semnalul dat de reducerea TVA va avea consecinte pozitive in stimularea consumului, principalul motor al economiei, insa marii castigatori ai bataliei preturilor vor fi retailerii, ale caror afaceri ar putea primi un impuls semnificativ estimat intre 15 si 20% in 2015.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
valabila 48h
Preturile reprezinta un important factor psihologic care influenteaza comportamentul de consum. Impulsul dat de reducerea TVA va dinamiza ofertele, promotiile, va accentua concurenta, in sensul ca va diminua fenomenul de aliniere a preturilor, ii va stimula pe romani sa cumpere mai mult, insa marii castigatori ai bataliei preturilor vor fi retailerii, ale caror afaceri ar putea primi un impuls semnificativ, 15 — 20% in 2015.
Estimarea ia in calcul efectul reducerii TVA, in sensul cresterii profitului jucatorilor din domeniu, cresterea consumului si planurile de extindere ale retailerilor la nivel national, prezentate si asumate de acestia. Calculul este unul relativ, conditionat de evolutia economica generala, de dinamica cursului valutar si a costurilor utilitatilor.
Estimarile au fost realizate pe baza evolutiei financiare a marilor retaileri din perioada 2009 — 2014. Potrivit datelor oficiale, Kaufland, Carrefour, Lidl, Auchan, Cora, Mega Image, Metro si Selgros, principalii jucatori din piata, au rezistat excelent crizei, reusind chiar sa isi extinda afacerile in tot acest interval.
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturiIdei de afaceri in agricultura