Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Reducerea TVA la alimente nu a generat o scadere semnificativa a preturilor
Asa reiese din raportul anual al consiliului concurentei, bazat pe rapoartele lunare puse la dispozitie de marii retaileri din Romania.
Odata cu implementarea masurii de reducere a cotei TVA la inceputul lunii iunie, se poate observa o reducere a pretului mediu lunar al cosului de 11,9%, de la 308,5 lei la 271,9 lei. Acest lucru este echivalent cu o transmitere aproape integrala a reducerii TVA de la retaileri mai departe catre consumatorii finali (reducerea TVA de la 24% la 9% s-ar traduce intr-o reducere a preturilor cu 12,1%).
Cele mai mari fluctuatii de pret observate au fost inregistrate la categoriile fructelor si legumelor, urmate de produsele lactate, cel mai probabil, datorita efectelor sezoniere.
In ceea ce priveste comertul traditional, datele prelucrate arata diminuarea preturilor medii de vanzare in primele zile dupa reducerea TVA. Cu toate acestea, impactul asupra preturilor este doar partial, diminuarea costului total al cosului de produse fiind de aproximativ 9,1% (fata de un maxim posibil de 12,1%).
In plus, se observa o usoara crestere a pretului mediu in a doua saptamana a lunii iunie, urmata de o relativa stabilizare a acestuia, ceea ce face ca nivelul valorii totale a cosului de produse la 1 iulie sa fie inferior valorii de la finele lunii mai cu aproximativ 8%.
Scaderea preturilor in comertul modern a fost mai pronuntata decat in cazul comertului traditional, reducerea de TVA fiind transmisa aproape integral catre consumatori.
Sectorul comercializarii produselor alimentare reprezinta un sector de o importanta ridicata in economia romaneasca in conditiile in care la nivelul anului 2014, in medie, 19,7% din veniturile totale ale gospodariilor erau destinate cumpararii de bunuri alimentare.
In ceea ce priveste comertul modern, perioada analizata cuprinde, in momentul de fata, lunile martie — august 2015. Intervalul de timp este suficient de amplu, conform Consiliului Concurentei, pentru a observa comportamentul retailerilor atat in ceea ce priveste masura efectiva de reducere a TVA la produse alimentare (incepand cu 1 iunie ac), cat si ca urmare a anuntului ce mentiona data de la care a fost implementata aceasta masura (7 aprilie a.c.).
Cele mai mari fluctuatii de pret observate au fost inregistrate la categoriile fructelor si legumelor, urmate de produsele lactate, cel mai probabil, datorita efectelor sezoniere.
In ceea ce priveste comertul traditional, datele prelucrate arata diminuarea preturilor medii de vanzare in primele zile dupa reducerea TVA. Cu toate acestea, impactul asupra preturilor este doar partial, diminuarea costului total al cosului de produse fiind de aproximativ 9,1% (fata de un maxim posibil de 12,1%).
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
In plus, se observa o usoara crestere a pretului mediu in a doua saptamana a lunii iunie, urmata de o relativa stabilizare a acestuia, ceea ce face ca nivelul valorii totale a cosului de produse la 1 iulie sa fie inferior valorii de la finele lunii mai cu aproximativ 8%.
Scaderea preturilor in comertul modern a fost mai pronuntata decat in cazul comertului traditional, reducerea de TVA fiind transmisa aproape integral catre consumatori.
Sectorul comercializarii produselor alimentare reprezinta un sector de o importanta ridicata in economia romaneasca in conditiile in care la nivelul anului 2014, in medie, 19,7% din veniturile totale ale gospodariilor erau destinate cumpararii de bunuri alimentare.
In ceea ce priveste comertul modern, perioada analizata cuprinde, in momentul de fata, lunile martie — august 2015. Intervalul de timp este suficient de amplu, conform Consiliului Concurentei, pentru a observa comportamentul retailerilor atat in ceea ce priveste masura efectiva de reducere a TVA la produse alimentare (incepand cu 1 iunie ac), cat si ca urmare a anuntului ce mentiona data de la care a fost implementata aceasta masura (7 aprilie a.c.).
Autor:
Florescu George
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News