Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Reprezentantii marilor magazine contesta obligativitatea aprovizionarii pe lantul scurt cu produse romanesti
Acestia sustin ca prevederea legala in acest sens nu garanteaza sprijin pentru producatorii romani, asa cum se doreste.
Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania considera ca lantul scurt de aprovizionare nu garanteaza sprijin real pentru producatorii romani si restrange libertatea consumatorilor romani de a alege, existand chiar riscul ca producatorii din Bulgaria sau Ungaria sa devina mai atractivi pentru magazinele din anumite zone ale Romaniei.
In acest sens, asociatia cere eliminarea amendamentelor neconcurentiale si discriminatorii din proiectul legii comercializarii produselor alimentare al caror obiectiv principal este afectarea comertului modern.
„Invocarea ideii ca prin noua lege vor fi sprijinite interesele producatorilor romani, mai ales ale celor mici, reprezinta o inducere in eroare a opiniei publice”, se arata intr-un comunicat al AMRCR.
In opinia retailerilor, conceptul de aprovizionare pe lantul scurt adoptat de catre Comisia de Agricultura nu reprezinta deloc o garantie nici pentru consumatorul roman ca va avea acces la produse romanesti intr-o pondere mai mare – dar la preturi egale sau mai mici - şi nici pentru producatorii romani ca vor fi aparati de concurenta unor producatori externi.
„Dimpotriva, apare riscul ca, de exemplu, producatorii bulgari sa devina mai atractivi pentru magazinele din sudul Romaniei si cei din Ungaria pentru magazinele din vestul tarii. In prezent, supermarketurile reprezinta principalul canal de promovare a produselor romanesti, iar aceasta tendinta va continua. Motivaţia este simpla: consumatorii din Romania solicita produse romanesti”, crede asociatia.
Potrivit asociatiei, cei care contesta beneficiile comertului modern pentru consumator si pentru productia autohtona sunt in mare masura cei care fie nu sunt dispusi sa caute formule pentru a investi in depozitare, ambalare, marketing sau logistica, fie cei care practica un management precar sau pur si simplu nu au o capacitate comerciala adecvata.
„Toti acestia sunt dispusi sa accepte justificarile puerile ale celor care nu le pot gasi solutii reale in sectorul agro-alimentar dar le prezinta campanii rudimentare destinate pe de o parte sa induca in mentalul public ideea conspirativa ca marile magazine reprezinta sursa majora a dificultatilor cu care se confrunta in special micii producatorii locali iar pe de alta parte ca rigorile competitiei pot fi ocolite politico-legislativ”, spun retailerii.
Retailerii spun ca modificarile legii vor afecta negativ mulţi producatori locali, care au reusit sa intre pe piata extrem de competitiva cu produse romaneşti: „Acestia sunt in pericol de a fi inlaturati de pe piata foarte greu obtinuta de catre cei carora li se garanteaza practic business-ul prin instituirea unei cote obligatorii indiferent de performanta”, se mai arata in comunicat.
AMRCR sustine ca Ministerul Finantelor, Ministerul Economiei si Comertului precum si comisiile parlamentare sunt cele care ar trebui sa se ocupe de legislatia fiscala sau de cea referitoare la comert si nu Ministerul Agriculturii, unde a ajuns sa fie reglementat modul in care trebuie sa se incheie contractele sau sa se dea definitia contractului comercial, in pofida prevederilor Codului Civil.
In acest sens, asociatia cere eliminarea amendamentelor neconcurentiale si discriminatorii din proiectul legii comercializarii produselor alimentare al caror obiectiv principal este afectarea comertului modern.
„Invocarea ideii ca prin noua lege vor fi sprijinite interesele producatorilor romani, mai ales ale celor mici, reprezinta o inducere in eroare a opiniei publice”, se arata intr-un comunicat al AMRCR.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Stiati ca romanii sunt printre cei mai mari consumatori de bere la nivel mondial Cu cei 85 de litri cap de locuitor an ne situam pe un „onorabil” loc 8 in Europa si pe locul 12 in clasamentul mondial liderii fiind cehii 142 de litri urmati de austrieci 105 litri si de nemti 104 litri Piata autohtona a berii...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
In opinia retailerilor, conceptul de aprovizionare pe lantul scurt adoptat de catre Comisia de Agricultura nu reprezinta deloc o garantie nici pentru consumatorul roman ca va avea acces la produse romanesti intr-o pondere mai mare – dar la preturi egale sau mai mici - şi nici pentru producatorii romani ca vor fi aparati de concurenta unor producatori externi.
„Dimpotriva, apare riscul ca, de exemplu, producatorii bulgari sa devina mai atractivi pentru magazinele din sudul Romaniei si cei din Ungaria pentru magazinele din vestul tarii. In prezent, supermarketurile reprezinta principalul canal de promovare a produselor romanesti, iar aceasta tendinta va continua. Motivaţia este simpla: consumatorii din Romania solicita produse romanesti”, crede asociatia.
Potrivit asociatiei, cei care contesta beneficiile comertului modern pentru consumator si pentru productia autohtona sunt in mare masura cei care fie nu sunt dispusi sa caute formule pentru a investi in depozitare, ambalare, marketing sau logistica, fie cei care practica un management precar sau pur si simplu nu au o capacitate comerciala adecvata.
„Toti acestia sunt dispusi sa accepte justificarile puerile ale celor care nu le pot gasi solutii reale in sectorul agro-alimentar dar le prezinta campanii rudimentare destinate pe de o parte sa induca in mentalul public ideea conspirativa ca marile magazine reprezinta sursa majora a dificultatilor cu care se confrunta in special micii producatorii locali iar pe de alta parte ca rigorile competitiei pot fi ocolite politico-legislativ”, spun retailerii.
Retailerii spun ca modificarile legii vor afecta negativ mulţi producatori locali, care au reusit sa intre pe piata extrem de competitiva cu produse romaneşti: „Acestia sunt in pericol de a fi inlaturati de pe piata foarte greu obtinuta de catre cei carora li se garanteaza practic business-ul prin instituirea unei cote obligatorii indiferent de performanta”, se mai arata in comunicat.
AMRCR sustine ca Ministerul Finantelor, Ministerul Economiei si Comertului precum si comisiile parlamentare sunt cele care ar trebui sa se ocupe de legislatia fiscala sau de cea referitoare la comert si nu Ministerul Agriculturii, unde a ajuns sa fie reglementat modul in care trebuie sa se incheie contractele sau sa se dea definitia contractului comercial, in pofida prevederilor Codului Civil.
Autor:
Florescu George
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Votati articolul
Nota: 4.25 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News