Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reprezentantii marilor magazine contesta obligativitatea aprovizionarii pe lantul scurt cu produse romanesti

reprezentantii-marilor-magazine-contesta-obligativitatea-aprovizionarii-pe-lantul-scurt-cu-produse-romanesti

Acestia sustin ca prevederea legala in acest sens nu garanteaza sprijin pentru producatorii romani, asa cum se doreste.


Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania considera ca lantul scurt de aprovizionare nu garanteaza sprijin real pentru producatorii romani si restrange libertatea consumatorilor romani de a alege, existand chiar riscul ca producatorii din Bulgaria sau Ungaria sa devina mai atractivi pentru magazinele din anumite zone ale Romaniei.
 
In acest sens, asociatia cere eliminarea amendamentelor neconcurentiale si discriminatorii din proiectul legii comercializarii produselor alimentare al caror obiectiv principal este afectarea comertului modern.
 
„Invocarea ideii ca prin noua lege vor fi sprijinite interesele producatorilor romani, mai ales ale celor mici, reprezinta o inducere in eroare a opiniei publice”, se arata intr-un comunicat al AMRCR.
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online


Vrei sa demarezi o afacere online  Secretele comertului online iti sunt in sfarsit dezvaluite in CD-ul “Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online” Te gandesti sa demarezi o afacere orice fel de afacere Atunci primul pas pe care il ai OBLIGATORIU de facut consta in realizarea unui mic studiu de piata ...

Oferta Speciala
valabila 48h

In opinia retailerilor, conceptul de aprovizionare pe lantul scurt adoptat de catre Comisia de Agricultura nu reprezinta deloc o garantie nici pentru consumatorul roman ca va avea acces la produse romanesti intr-o pondere mai mare – dar la preturi egale sau mai mici - şi nici pentru producatorii romani ca vor fi aparati de concurenta unor producatori externi.
 
„Dimpotriva, apare riscul ca, de exemplu, producatorii bulgari sa devina mai atractivi pentru magazinele din sudul Romaniei si cei din Ungaria pentru magazinele din vestul tarii. In prezent, supermarketurile reprezinta principalul canal de promovare a produselor romanesti, iar aceasta tendinta va continua. Motivaţia este simpla: consumatorii din Romania solicita produse romanesti”, crede asociatia.
 
Potrivit asociatiei, cei care contesta beneficiile comertului modern pentru consumator si pentru productia autohtona sunt in mare masura cei care fie nu sunt dispusi sa caute formule pentru a investi in depozitare, ambalare, marketing sau logistica, fie cei care practica un management precar sau pur si simplu nu au o capacitate comerciala adecvata.
 
„Toti acestia sunt dispusi sa accepte justificarile puerile ale celor care nu le pot gasi solutii reale in sectorul agro-alimentar dar le prezinta campanii rudimentare destinate pe de o parte sa induca in mentalul public ideea conspirativa ca marile magazine reprezinta sursa majora a dificultatilor cu care se confrunta in special micii producatorii locali iar pe de alta parte ca rigorile competitiei pot fi ocolite politico-legislativ”, spun retailerii.
 
Retailerii spun ca modificarile legii vor afecta negativ mulţi producatori locali, care au reusit sa intre pe piata extrem de competitiva cu produse romaneşti: „Acestia sunt in pericol de a fi inlaturati de pe piata foarte greu obtinuta de catre cei carora li se garanteaza practic business-ul prin instituirea unei cote obligatorii indiferent de performanta”, se mai arata in comunicat.
 
AMRCR sustine ca Ministerul Finantelor, Ministerul Economiei si Comertului precum si comisiile parlamentare sunt cele care ar trebui sa se ocupe de legislatia fiscala sau de cea referitoare la comert si nu Ministerul Agriculturii, unde a ajuns sa fie reglementat modul in care trebuie sa se incheie contractele sau sa se dea definitia contractului comercial, in pofida prevederilor Codului Civil.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.25 din 2 voturi

Articole conexe:

Comentarii
Comentarii0 comentarii




Ultima ora

Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Afaceri in agricultura: 7 idei cu profit garantat in 2021

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Afaceri in agricultura: 7 idei cu profit garantat in 2021".



Forum
blaga felician spune: am avut un smochin in curte-am mancat smochine anul trecut ,din primavera au aparut smochine noi si frunze De doua luni frunzele au inceput sa se usuce si fructele si ele Ce s-a intamplat? Ce sa...
04 Sep. 2019 17:39:28
Raspunde la intrebare
Victor Gh Banța spune: În privința comasării terenurilor, cred că trebuie luată în calcul istoricitatea fenomenului : au mai fost comasate numai că-n forma CAP-urilor proprietarul terenului nu avea niciun drept de...
21 Aug. 2019 22:13:22
Raspunde la intrebare
Rubrica meteo

Planta erbacee cu bulb, cu frunze cilindrice si cu flori albe, roz sau albastre, care se prezinta î ...

Piesa la plugurile perfectionate, cu ajutorul careia se rastoarna brazdele. ...
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special GRATUIT

Afaceri in agricultura: 7 idei cu profit garantat in 2021


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Afaceri in agricultura: 7 idei cu profit garantat in 2021" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016