Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Romanii au cheltuit mai putini bani pe paine si produse de panificatie, anul trecut

romanii-au-cheltuit-mai-putini-bani-pe-paine-si-produse-de-panificatie-anul-trecut

Ponderea produselor de franzelarie in totalul cheltuielilor cu alimente si bauturi alcoolice ale gospodariilor a scazut la 12,9% in 2015.


Conform celui mai recent raport al Institutului National de Statistica, in anul 2015, din totalul cheltuielilor banesti pentru cumpararea de alimente si bauturi alcoolice, cele destinate cumpararii de paine si produse de franzelarie au scazut fata de anul precedent, de la 13,5% in 2014 la 12,9% in 2015.
 
Aceasta pondere se ridica la 18,9% (19,4% in anul 2014) in cazul gospodariilor de agricultori si la 16,7% (18,2% in 2014) in cazul gospodariilor din mediul rural. O pondere importanta o detin si cheltuielile pentru cumpararea de carne si preparate din carne, care impreuna absorb, pe ansamblul gospodariilor, in medie, 24,0% din cheltuielile pentru cumpararea de produse alimentare si bauturi alcoolice, in usoara scadere fata de anul anterior (24,3% in anul 2014).
 
Potrivit institutului, legumele si conservele din legume au reprezentat 6,9% din cheltuielile pentru cumpararea de produse alimentare si bauturi alcoolice, putin mai scazute fata de anul anterior, doar cu 0,2 puncte procentuale.
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze


Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea "Cresterea prepelitelor japoneze" - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul "Cresterea prepelitelor...

Oferta Speciala
valabila 48h

Asadar, cheltuielile pentru cumpararea celor trei grupe de produse alimentare — paine si produse de franzelarie, carne proaspata si preparate din carne, legume si conserve din legume — insumeaza sub 50% din cheltuielile pentru cumpararea de produse alimentare si bauturi alcoolice (43,8%, in scadere cu 1,1 puncte procentuale fata de anul anterior).
 
Pe ansamblul gospodariilor, fata de anul anterior, cantitatile cumparate au prezentat cresteri la majoritatea grupelor principale de produse.
 
Cheltuielile medii lunare pentru cumpararea de produse alimentare (inclusiv cheltuielile in unitati de alimentatie publica) au fost, in anul 2015, de 506,0 lei pe gospodarie si 190,3 lei pe persoana.
 
Ponderea cheltuielilor pentru cumpararea de produse alimentare (inclusiv cheltuielile in unitati de alimentatie publica) in totalul cheltuielilor pentru consumul alimentar — medie pe o gospodarie — a crescut fata de anul precedent (de la 69,3% in anul 2014 la 71,4% in anul 2015), pondere diferentiata pe categorii de gospodarii, medii de rezidenta si regiuni.
 
Astfel, in totalul cheltuielilor pentru consumul alimentar, cumpararile au reprezentat peste 75% in gospodariile de salariati (77,7%), din mediul urban (80,9%), din regiunea Vest (76,4%) si din regiunea Bucuresti — Ilfov (86,1%).
 
Cheltuielile pentru cumpararea de produse alimentare si bauturi alcoolice (inclusiv ramase in stoc, date in prelucrare, date la animale etc.) au insumat, in anul 2015, in medie, 200,6 lei lunar pe o persoana, cu 2,7% mai mari fata de anul precedent. 

Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".



Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".


Articole recomandate

Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton