Comertul modern din Romania (supermarketuri, hipermarketuri, discounteri si cash&carry) isi va continua expansiunea in 2009, majorandu-si cota pe piata bunurilor de larg consum, ca urmare a extinderii retelelor de magazine. Jucatorii din retailul alimentar estimeaza unanim ca piata bunurilor de larg consum din Romania va resimti anul acesta, in mod real, primele efecte ale crizei financiare, efecte ce se vor reflecta in modificarea obiceiurilor de consum, insa extinderea retelelor va sustine cresterea pietei.
De asemenea, acest sector al economiei va fi unul dintre principalii angajatori, in contextul disponibilizarilor generate de criza economica, venind cu o oferta de peste 15.000 de locuri de munca, motiv pentru care este asteptata o presiune asupra salariilor, anticipate sa se mareasca cu peste 10%.
Cresterea somajului poate influenta vanzarile, dar are ca rezultat si o majorare a ofertei de forta de munca, deficitara in acest moment in retail.
O crestere peste asteptari a cursului de schimb sau a dobanzilor are ca rezultat o scadere a bugetul pentru consum, dar cel alimentar va fi ultimul redus. Este asteptata in schimb o reducere a preturilor terenurilor, situate inca la valori foarte mari, ceea ce va facilita extinderea lanturilor de magazine. In privinta consumului, romanii vor continua sa aleaga bunuri de baza, dar vor migra catre branduri mai ieftine, iar frecventa de consum se va reduce. Oamenii vor alege acele branduri care pot sa-si justifice pretul si se vor reorienta de pe segmentul premium catre cel mediu si de marci proprii. Cosul de cumparaturi se va reorienta in privinta produselor nealimentare. Se vor prioritiza optiunile, se vor cauta promotiile. Insa criza nu va duce la scaderea numarului de clienti in 2009, ci, eventual, la temperarea acestuia. Va creste, in schimb, valoarea cosului mediu de consum (bonul mediu de la casa), ca urmare a reducerii frecventei de cumparaturi. Romanii vor merge mai rar la magazin, dar vor cumpara mai multe produse. Situatia economica actuala va afecta piata de retail in 2009 pentru ca romanii vor avea mai putini bani de cheltuit decat inainte, deoarece nu mai pot apela la credite de consum si, mai mult decat atat, au de platit si rate la imprumuturile deja contractate.
Citeste mai mult in Business Standard
De asemenea, acest sector al economiei va fi unul dintre principalii angajatori, in contextul disponibilizarilor generate de criza economica, venind cu o oferta de peste 15.000 de locuri de munca, motiv pentru care este asteptata o presiune asupra salariilor, anticipate sa se mareasca cu peste 10%.
Cresterea somajului poate influenta vanzarile, dar are ca rezultat si o majorare a ofertei de forta de munca, deficitara in acest moment in retail.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Realizarea de sapun natural este cea mai profitabila afacere Obtii venituri de 1 000 de lei pentru doar 2 ore de munca Ce contine Ghidul practic pentru realizarea de sapun natural Cum sa faci sapun 100 natural – nu numai informatiile de baza ci toate sfaturile si trucurile necesare pentru a obtine inca de la prima incercare ...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
O crestere peste asteptari a cursului de schimb sau a dobanzilor are ca rezultat o scadere a bugetul pentru consum, dar cel alimentar va fi ultimul redus. Este asteptata in schimb o reducere a preturilor terenurilor, situate inca la valori foarte mari, ceea ce va facilita extinderea lanturilor de magazine. In privinta consumului, romanii vor continua sa aleaga bunuri de baza, dar vor migra catre branduri mai ieftine, iar frecventa de consum se va reduce. Oamenii vor alege acele branduri care pot sa-si justifice pretul si se vor reorienta de pe segmentul premium catre cel mediu si de marci proprii. Cosul de cumparaturi se va reorienta in privinta produselor nealimentare. Se vor prioritiza optiunile, se vor cauta promotiile. Insa criza nu va duce la scaderea numarului de clienti in 2009, ci, eventual, la temperarea acestuia. Va creste, in schimb, valoarea cosului mediu de consum (bonul mediu de la casa), ca urmare a reducerii frecventei de cumparaturi. Romanii vor merge mai rar la magazin, dar vor cumpara mai multe produse. Situatia economica actuala va afecta piata de retail in 2009 pentru ca romanii vor avea mai putini bani de cheltuit decat inainte, deoarece nu mai pot apela la credite de consum si, mai mult decat atat, au de platit si rate la imprumuturile deja contractate.
Citeste mai mult in Business Standard
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News








