Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

2009 - an bun pentru retailul alimentar in Romania


Comertul modern din Romania (supermarketuri, hipermarketuri, discounteri si cash&carry) isi va continua expansiunea in 2009, majorandu-si cota pe piata bunurilor de larg consum, ca urmare a extinderii retelelor de magazine. Jucatorii din retailul alimentar estimeaza unanim ca piata bunurilor de larg consum din Romania va resimti anul acesta, in mod real, primele efecte ale crizei financiare, efecte ce se vor reflecta in modificarea obiceiurilor de consum, insa extinderea retelelor va sustine cresterea pietei.
De asemenea, acest sector al economiei va fi unul dintre principalii angajatori, in contextul disponibilizarilor generate de criza economica, venind cu o oferta de peste 15.000 de locuri de munca, motiv pentru care este asteptata o presiune asupra salariilor, anticipate sa se mareasca cu peste 10%.

Cresterea somajului poate influenta vanzarile, dar are ca rezultat si o majorare a ofertei de forta de munca, deficitara in acest moment in retail.

O crestere peste asteptari a cursului de schimb sau a dobanzilor are ca rezultat o scadere a bugetul pentru consum, dar cel alimentar va fi ultimul redus. Este asteptata in schimb o reducere a preturilor terenurilor, situate inca la valori foarte mari, ceea ce va facilita extinderea lanturilor de magazine. In privinta consumului, romanii vor continua sa aleaga bunuri de baza, dar vor migra catre branduri mai ieftine, iar frecventa de consum se va reduce. Oamenii vor alege acele branduri care pot sa-si justifice pretul si se vor reorienta de pe segmentul premium catre cel mediu si de marci proprii. Cosul de cumparaturi se va reorienta in privinta produselor nealimentare. Se vor prioritiza optiunile, se vor cauta promotiile. Insa criza nu va duce la scaderea numarului de clienti in 2009, ci, eventual, la temperarea acestuia. Va creste, in schimb, valoarea cosului mediu de consum (bonul mediu de la casa), ca urmare a reducerii frecventei de cumparaturi. Romanii vor merge mai rar la magazin, dar vor cumpara mai multe produse. Situatia economica actuala va afecta piata de retail in 2009 pentru ca romanii vor avea mai putini bani de cheltuit decat inainte, deoarece nu mai pot apela la credite de consum si, mai mult decat atat, au de platit si rate la imprumuturile deja contractate.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze


Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea "Cresterea prepelitelor japoneze" - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul "Cresterea prepelitelor...

Oferta Speciala
valabila 48h


Citeste mai mult in Business Standard
Newsletter gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".



Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".


Articole recomandate

Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special Gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025
Adauga mai jos adresa ta de email si vei primi raportul special gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016