Politica UE în privinţa biocombustibililor ar putea avea urmări secundare nedorite şi egale cu aproape 1,5 miliarde tone de gaze ce produc efectul de seră - cu aproximaţie totalul emisiilor anuale ale Rusiei sau ale Indiei, avertizează rapoarte oficiale, preluate de Reuters.
Aceasta înseamnă că, într-un interval de 20 de ani, biocombustibilii ar putea produce mai multe emisii de carbon decât benzina.
Evaluarea impactului a apărut, luni, în momentul în care ecologiştii au dat în judecată Comisia Europeană, pentru faptul că nu a dat publicităţii datele privind consecinţele negative ale combustibililor obţinuţi din recolte de porumb, grâu şi ulei de palmier.
'Eforturile noastre de a înţelege şi de a influenţa politica UE privind biocombustibilii a fost, în mod repetat, îngreunată prin încercări de a restricţiona accesul la documente', a declarat avocatul Tim Grabiel, activist în cadrul ClientEarth, atunci când a demarat procedura în instanţă.
'Comisia conduce o operaţiune opacă', a mai spus el.
Centrul comun de cercetare al Comisiei (Joint Research Centre - JRC) a evaluat că între 201 milioane şi 1.092 miliarde tone de gaze ce provoacă efectul de seră ar urma să fie eliberate în atmosferă, în urma impactului complex pe care l-ar avea 'modificarea indirectă a destinaţiei terenului' pentru producerea de biocombustibili.
Aceste estimări au la bază un scenariu în care autovehiculele din traficul la nivel european nu ar arde mai mult de 7 la sută biocombustibili în 2020.
Însă noile rapoarte provenind de la marea majoritate a statelor membre ale Uniunii Europene arată că ţările respective ar intenţiona să utilizeze între 9 şi 11 la sută biocombustibili, ceea ce ar însemna că efectele secundare reale ar fi echivalente cu 1,5 miliarde tone dioxid de carbon.
Un purtător de cuvânt al Comisiei a declarat că rapoartele a 7 dintre cele 27 de state membre nu au fost încă înaintate, aşa că, pentru moment, este imposibil de realizat o evaluare precisă. UE a fixat ţinte pentru energii regenerabile în transport, nu şi pentru biocombustibili, în mod special, a adăugat purtătorul de cuvânt.
În esenţă, conceptul de 'modificare indirectă a destinaţiei terenului' (indirect land-use change) spune că dacă din recolta de pe un câmp cu cereale nu s-ar produce făină ci biocombustibil, atunci cineva, undeva, ar urma să se confrunte cu foamea, dacă acele tone de grâu pentru făină nu s-ar obţine în altă parte.
Aceasta înseamnă că, într-un interval de 20 de ani, biocombustibilii ar putea produce mai multe emisii de carbon decât benzina.
Evaluarea impactului a apărut, luni, în momentul în care ecologiştii au dat în judecată Comisia Europeană, pentru faptul că nu a dat publicităţii datele privind consecinţele negative ale combustibililor obţinuţi din recolte de porumb, grâu şi ulei de palmier.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Realizarea de sapun natural este cea mai profitabila afacere Obtii venituri de 1 000 de lei pentru doar 2 ore de munca Ce contine Ghidul practic pentru realizarea de sapun natural Cum sa faci sapun 100 natural – nu numai informatiile de baza ci toate sfaturile si trucurile necesare pentru a obtine inca de la prima incercare ...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
'Eforturile noastre de a înţelege şi de a influenţa politica UE privind biocombustibilii a fost, în mod repetat, îngreunată prin încercări de a restricţiona accesul la documente', a declarat avocatul Tim Grabiel, activist în cadrul ClientEarth, atunci când a demarat procedura în instanţă.
'Comisia conduce o operaţiune opacă', a mai spus el.
Centrul comun de cercetare al Comisiei (Joint Research Centre - JRC) a evaluat că între 201 milioane şi 1.092 miliarde tone de gaze ce provoacă efectul de seră ar urma să fie eliberate în atmosferă, în urma impactului complex pe care l-ar avea 'modificarea indirectă a destinaţiei terenului' pentru producerea de biocombustibili.
Aceste estimări au la bază un scenariu în care autovehiculele din traficul la nivel european nu ar arde mai mult de 7 la sută biocombustibili în 2020.
Însă noile rapoarte provenind de la marea majoritate a statelor membre ale Uniunii Europene arată că ţările respective ar intenţiona să utilizeze între 9 şi 11 la sută biocombustibili, ceea ce ar însemna că efectele secundare reale ar fi echivalente cu 1,5 miliarde tone dioxid de carbon.
Un purtător de cuvânt al Comisiei a declarat că rapoartele a 7 dintre cele 27 de state membre nu au fost încă înaintate, aşa că, pentru moment, este imposibil de realizat o evaluare precisă. UE a fixat ţinte pentru energii regenerabile în transport, nu şi pentru biocombustibili, în mod special, a adăugat purtătorul de cuvânt.
În esenţă, conceptul de 'modificare indirectă a destinaţiei terenului' (indirect land-use change) spune că dacă din recolta de pe un câmp cu cereale nu s-ar produce făină ci biocombustibil, atunci cineva, undeva, ar urma să se confrunte cu foamea, dacă acele tone de grâu pentru făină nu s-ar obţine în altă parte.
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News