Politica UE în privinţa biocombustibililor ar putea avea urmări secundare nedorite şi egale cu aproape 1,5 miliarde tone de gaze ce produc efectul de seră - cu aproximaţie totalul emisiilor anuale ale Rusiei sau ale Indiei, avertizează rapoarte oficiale, preluate de Reuters.
Aceasta înseamnă că, într-un interval de 20 de ani, biocombustibilii ar putea produce mai multe emisii de carbon decât benzina.
Evaluarea impactului a apărut, luni, în momentul în care ecologiştii au dat în judecată Comisia Europeană, pentru faptul că nu a dat publicităţii datele privind consecinţele negative ale combustibililor obţinuţi din recolte de porumb, grâu şi ulei de palmier.
'Eforturile noastre de a înţelege şi de a influenţa politica UE privind biocombustibilii a fost, în mod repetat, îngreunată prin încercări de a restricţiona accesul la documente', a declarat avocatul Tim Grabiel, activist în cadrul ClientEarth, atunci când a demarat procedura în instanţă.
'Comisia conduce o operaţiune opacă', a mai spus el.
Centrul comun de cercetare al Comisiei (Joint Research Centre - JRC) a evaluat că între 201 milioane şi 1.092 miliarde tone de gaze ce provoacă efectul de seră ar urma să fie eliberate în atmosferă, în urma impactului complex pe care l-ar avea 'modificarea indirectă a destinaţiei terenului' pentru producerea de biocombustibili.
Aceste estimări au la bază un scenariu în care autovehiculele din traficul la nivel european nu ar arde mai mult de 7 la sută biocombustibili în 2020.
Însă noile rapoarte provenind de la marea majoritate a statelor membre ale Uniunii Europene arată că ţările respective ar intenţiona să utilizeze între 9 şi 11 la sută biocombustibili, ceea ce ar însemna că efectele secundare reale ar fi echivalente cu 1,5 miliarde tone dioxid de carbon.
Un purtător de cuvânt al Comisiei a declarat că rapoartele a 7 dintre cele 27 de state membre nu au fost încă înaintate, aşa că, pentru moment, este imposibil de realizat o evaluare precisă. UE a fixat ţinte pentru energii regenerabile în transport, nu şi pentru biocombustibili, în mod special, a adăugat purtătorul de cuvânt.
În esenţă, conceptul de 'modificare indirectă a destinaţiei terenului' (indirect land-use change) spune că dacă din recolta de pe un câmp cu cereale nu s-ar produce făină ci biocombustibil, atunci cineva, undeva, ar urma să se confrunte cu foamea, dacă acele tone de grâu pentru făină nu s-ar obţine în altă parte.
Aceasta înseamnă că, într-un interval de 20 de ani, biocombustibilii ar putea produce mai multe emisii de carbon decât benzina.
Evaluarea impactului a apărut, luni, în momentul în care ecologiştii au dat în judecată Comisia Europeană, pentru faptul că nu a dat publicităţii datele privind consecinţele negative ale combustibililor obţinuţi din recolte de porumb, grâu şi ulei de palmier.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Aveti un teren de 100 mp Puteti castiga fara efort 30 000 de euro an cultivand si comercializand FLORI IN GHIVECI Florile in ghiveci castiga din ce in ce mai mult teren Motivul este usor de intuit – florile in ghiveci rezista un timp mai indelungat – si acesta este un aspect care conteaza enorm mai ales daca este...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
'Eforturile noastre de a înţelege şi de a influenţa politica UE privind biocombustibilii a fost, în mod repetat, îngreunată prin încercări de a restricţiona accesul la documente', a declarat avocatul Tim Grabiel, activist în cadrul ClientEarth, atunci când a demarat procedura în instanţă.
'Comisia conduce o operaţiune opacă', a mai spus el.
Centrul comun de cercetare al Comisiei (Joint Research Centre - JRC) a evaluat că între 201 milioane şi 1.092 miliarde tone de gaze ce provoacă efectul de seră ar urma să fie eliberate în atmosferă, în urma impactului complex pe care l-ar avea 'modificarea indirectă a destinaţiei terenului' pentru producerea de biocombustibili.
Aceste estimări au la bază un scenariu în care autovehiculele din traficul la nivel european nu ar arde mai mult de 7 la sută biocombustibili în 2020.
Însă noile rapoarte provenind de la marea majoritate a statelor membre ale Uniunii Europene arată că ţările respective ar intenţiona să utilizeze între 9 şi 11 la sută biocombustibili, ceea ce ar însemna că efectele secundare reale ar fi echivalente cu 1,5 miliarde tone dioxid de carbon.
Un purtător de cuvânt al Comisiei a declarat că rapoartele a 7 dintre cele 27 de state membre nu au fost încă înaintate, aşa că, pentru moment, este imposibil de realizat o evaluare precisă. UE a fixat ţinte pentru energii regenerabile în transport, nu şi pentru biocombustibili, în mod special, a adăugat purtătorul de cuvânt.
În esenţă, conceptul de 'modificare indirectă a destinaţiei terenului' (indirect land-use change) spune că dacă din recolta de pe un câmp cu cereale nu s-ar produce făină ci biocombustibil, atunci cineva, undeva, ar urma să se confrunte cu foamea, dacă acele tone de grâu pentru făină nu s-ar obţine în altă parte.
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News