În cadrul ţărilor din Europa Centrală şi de Est, România are cel mai scăzut consum de iaurt pe cap de locuitor (3,46 kg în 2010, 3,28 kg în 2009), faţă de Bulgaria, cu 11,14 kg în 2010 şi 12,22 kg în 2009, sau de ţara cu cel mai mare consum de iaurt pe cap de locuitor, Slovenia, cu 13,86 kg pe cap de locuitor în 2010 şi 13,55 kg în 2009, se arată într-un studiu al companiei de cercetări a pieţei MEMRB, menţioat de Danone.
Conform unei estimări interne ale companiei Danone, România prezenta în 2009 unul din cele mai scăzute consumuri de lactate proaspete (FDP) din lume, de 5,7 kg, faţă de Bulgaria - 18,61 kg, sau Olanda, ţara cu cel mai mare consum de FDP - 38 kg.
Piaţa FDP din România reprezintă aproape 12% în valoare din totalul categoriilor alimentare, menţinându-şi ponderea faţă de anul trecut.
În cadrul comerţului modern, FDP reprezintă 14,4% din totalul categoriilor alimentare, în creştere faţă de 14,1% în 2009, în vreme ce în comerţul tradiţional FDP reprezintă 10,4%, faţă de 10,6% în 2009, a precizat Marius Caluian, director general MEMRB România & Republica Moldova. Printre produsele lactate proaspete se numără iaurtul, smântâna, laptele bătut, sana şi kefirul, deserturile pe bază de lapte şi laptele.
Dintre FDP, iaurtul deţine cea mai mare pondere în valoare în cadrul produselor lactate proaspete, înregistrând o creştere de 5,6 puncte procentuale în valoare comparativ cu anul precedent. A doua mare categorie este laptele, care însă prezintă o scădere de 2,7 puncte faţă de anul anterior.
În cadrul Danone, segmentarea pieţei de iaurt pe 2010 este următoarea: iaurtul natural reprezintă 52,4%, iaurtul cu fructe - 24,2%, iaurtul cu extrabeneficii pentru sănătate - 20,1%, iar iaurtul pentru copii - 3,2%. Danone este lider de piaţă pe piaţa de iaurt din România, în 2009 având o cotă de piaţă de 55,1%. Tot în 2009, Danone a înregistrat vânzări în valoare de 22 miliarde de euro.
Conform unei estimări interne ale companiei Danone, România prezenta în 2009 unul din cele mai scăzute consumuri de lactate proaspete (FDP) din lume, de 5,7 kg, faţă de Bulgaria - 18,61 kg, sau Olanda, ţara cu cel mai mare consum de FDP - 38 kg.
Piaţa FDP din România reprezintă aproape 12% în valoare din totalul categoriilor alimentare, menţinându-şi ponderea faţă de anul trecut.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
În cadrul comerţului modern, FDP reprezintă 14,4% din totalul categoriilor alimentare, în creştere faţă de 14,1% în 2009, în vreme ce în comerţul tradiţional FDP reprezintă 10,4%, faţă de 10,6% în 2009, a precizat Marius Caluian, director general MEMRB România & Republica Moldova. Printre produsele lactate proaspete se numără iaurtul, smântâna, laptele bătut, sana şi kefirul, deserturile pe bază de lapte şi laptele.
Dintre FDP, iaurtul deţine cea mai mare pondere în valoare în cadrul produselor lactate proaspete, înregistrând o creştere de 5,6 puncte procentuale în valoare comparativ cu anul precedent. A doua mare categorie este laptele, care însă prezintă o scădere de 2,7 puncte faţă de anul anterior.
În cadrul Danone, segmentarea pieţei de iaurt pe 2010 este următoarea: iaurtul natural reprezintă 52,4%, iaurtul cu fructe - 24,2%, iaurtul cu extrabeneficii pentru sănătate - 20,1%, iar iaurtul pentru copii - 3,2%. Danone este lider de piaţă pe piaţa de iaurt din România, în 2009 având o cotă de piaţă de 55,1%. Tot în 2009, Danone a înregistrat vânzări în valoare de 22 miliarde de euro.
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News