
Procentul este unul mediu, fiind mai mare în cazul anumitor sortimente. Bunăoară, 82,5% din roşiile vândute de retailer sunt din Turcia şi Olanda, iar 75% din cantitatea de mere provine din Chile, China şi Olanda.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
“Vorbim aici de fructe şi legume care se produc şi la noi în ţară, dar pe care din păcate nu le putem comercializa în magazinele noastre, întrucât producţia autohtonă a rămas una sezonieră. Nu putem oferi consumatorilor produse doar trei luni pe an”, a explicat Alexandru Vlad, vicepreşedintele AMRCR, în cadrul unei conferinţe organizate de Mediafax. Procentele sunt mai mici în cazul alimentelor de bază. Aproape jumătate din conservele de legume, fructe, tomate, peşte şi carne sunt produse în afara României.
La acestea se adaugă uleiul, zahărul, făina, orezul, sarea, mirodeniile şi oţetul importate în proporţie de 34%. Există şi o explicaţie. “Preţurile unor produse autohtone sunt mai mari din cauza costurilor ridicate ale materiei prime. Aceasta, pentru că perioada recoltei este scurtă în România, iar capacitatea de stocare este redusă”, explică realizatorii studiului. Pe segmentul cărnii, 10% din cantitatea comercializată de carne proaspătă şi 8,5% din cantitatea de preparate din carne sunt din import. În schimb, 85% din carnea congelată este adusă din alte ţări, aceasta incluzând şi sortimente precum peştele oceanic ce nu pot fi produse la noi în ţară. Sunt însă şi produse fabricate aproape în totalitate la noi, cum este cazul lactatelor şi brânzeturilor.
Citeste mai mult in Gandul
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News