Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Industria carnii: Romanii s-au reorientat catre pateurile de carne cu gramaj mic
Consumatorul roman de pateuri in conserva se orienteaza tot mai frecvent, pe fondul crizei economice, catre gramaje mai mici, de 100-120 grame, dupa ce in urma cu doi ani cele mai vandute produse erau cele de 300 de grame, a declarat Adrian Gaspar, presedintele al Scandia Food.
"Am putut observa o modificare a comportamentului consumatorului in ultimii ani, influentata in mod evident de evenimentele economice ale acestor perioade. Daca pana acum doi ani, vanzarea era compusa, in principal, din gramaje mari (300 de grame), astazi consumatorul se orienteaza, tot mai frecvent, catre gramaje mai mici, de 100-120 de grame", a spus Gaspar.
El a precizat ca romanii cumpera acum atat cat este necesar.
Cel mai pare producator de pateuri din Romania, cu afaceri de 46 de milioane de euro anul trecut, are la Sibiu doua linii de productie, una pentru conserve si alta pentru mezeluri.
Scandia a relocat in 2011 vechea fabrica, continuand sa detina astfel o unitate de productie in Romania. Investitia a fost de 40 de milioane de euro si a presupus o suprafata totala de productie de peste 17.000 de metri patrati.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Stiati ca romanii sunt printre cei mai mari consumatori de bere la nivel mondial Cu cei 85 de litri cap de locuitor an ne situam pe un „onorabil” loc 8 in Europa si pe locul 12 in clasamentul mondial liderii fiind cehii 142 de litri urmati de austrieci 105 litri si de nemti 104 litri Piata autohtona a berii...
valabila 48h
Un proiect important pentru Scandia Food, in acest an, este extinderea in domenii conexe de activitate, respective lansarea unui lant de restaurante cu servire rapida.
"Pana la sfarsitul primului trimestru din 2012 intentionam sa deschidem un numar de sase sau sapte astfel de restaurante, initial in Bucuresti, valorea totala a investitiei fiind estimata la un milion de euro", a spus Gaspar.
El spune ca principalele probleme cu care se confrunta piata de pateuri sunt cresterea "abrupta" a pretului materiilor prime si scaderea puterii de cumparare si consum a populatiei.
Cresterea TVA a avut, de asemenea, potrivit lui Gaspar, impact "enorm" asupra consumului, iar "gripajul economic" si volatilitatea duc la o lipsa de incredere a consumatorului.
Din 2010 Scandia a inceput sa se concentreze si pe exporturi, firma fiind prezenta pe pietele din Ungaria si Bulgaria.
"In Ungaria suntem prezenti in majoritatea lanturilor de magazine. Produsele noastre mai ajung la comunitatile de romani din Italia si Spania, dar este vorba de cantitati mici. Un eveniment important, care a marcat anul 2011, a fost intrarea pe piata de conserve din Moldova. Ne propunem ca in urmatorii ani exportul sa creasca cu mai mult de 10-15% pe an, cu mentiunea ca azi vindem peste 1000 de tone pe an la export", a mai spus presedintele companiei.
Scandia este detinuta de Elga Comert (peste 80%), filiala a companiei Elga Suisse Alimentari.
Principalii competitori ai Scandia pe piata romaneasca sunt Orkla Foods si Hame.
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi