Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Produsele autohtone, tot mai ieftine la producatori, dar mai scumpe la consumatori
In aceasta situatie, fermierii au solicitat pe cale oficiala interventia autoritatilor, pentru a investiga aceasta crestere a preturilor.
Crescatorii de animale solicita interventia autoritatilor in contextul in care produsele obtinute in Romania se vand mai ieftin decat in urma cu cateva saptamani insa ajung la consumator cu preturi foarte mari.
Astfel, reprezentantii Asociatiei Crescatorilor si Exportatorilor de Bovine, Ovine si Porcine din Romania sustin intr-un comunicat ca „in ultimele 60 de zile, pretul carnii de porc a scazut cu circa 30% la poarta fermei. Astazi, fermierii vand cu 4,9 lei/kg la poarta fermei — cu mari presiuni din partea retailerilor pentru noi scaderi de pret! Pretul la carnea de pasare a scazut la poarta fermei cu aproximativ 20% in timp ce pretul la carnea de vita se mentine stabil, dar cu tendinte de scadere. Pentru sectorul de productie oua, cererea este foarte mare, dar preturile au crescut la fermieri cu circa 26%, nu cu 100%, in timp ce laptele si produsele lactate au pretul nemodificat la producator”.
Acestia afirma ca jocurile pe care le fac marile lanturi de magazine vor duce la scaderea consumului si la agravarea problemelor fermierilor. In prezent, pretul pentru kilogramul de carne stabilit de producator este mai scazut decat cel din aceeasi perioada a anului 2016.
„Solicitam autoritatilor responsabile sa intervina de urgenta si sa faca lumina in aceasta situatie, care pentru noi, fermierii, este de neinteles. Produsele obtinute in Romania se vand mai ieftin decat in urma cu cateva saptamani si totusi, mai departe, acestea ajung la consumatori cu preturi foarte mari. Astazi noi, fermierii, vindem sub pretul de productie!”, a declarat Mary-Eugenia Pana, presedintele organizatiei.
Potrivit acesteia, marile lanturi de magazine, care fac parte din mari corporatii internationale, au de multe ori practici comerciale indreptate impotriva consumatorului roman, iar scopul este unul singur, si anume maximizarea profiturilor.
Astfel, reprezentantii Asociatiei Crescatorilor si Exportatorilor de Bovine, Ovine si Porcine din Romania sustin intr-un comunicat ca „in ultimele 60 de zile, pretul carnii de porc a scazut cu circa 30% la poarta fermei. Astazi, fermierii vand cu 4,9 lei/kg la poarta fermei — cu mari presiuni din partea retailerilor pentru noi scaderi de pret! Pretul la carnea de pasare a scazut la poarta fermei cu aproximativ 20% in timp ce pretul la carnea de vita se mentine stabil, dar cu tendinte de scadere. Pentru sectorul de productie oua, cererea este foarte mare, dar preturile au crescut la fermieri cu circa 26%, nu cu 100%, in timp ce laptele si produsele lactate au pretul nemodificat la producator”.
Acestia afirma ca jocurile pe care le fac marile lanturi de magazine vor duce la scaderea consumului si la agravarea problemelor fermierilor. In prezent, pretul pentru kilogramul de carne stabilit de producator este mai scazut decat cel din aceeasi perioada a anului 2016.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
„Solicitam autoritatilor responsabile sa intervina de urgenta si sa faca lumina in aceasta situatie, care pentru noi, fermierii, este de neinteles. Produsele obtinute in Romania se vand mai ieftin decat in urma cu cateva saptamani si totusi, mai departe, acestea ajung la consumatori cu preturi foarte mari. Astazi noi, fermierii, vindem sub pretul de productie!”, a declarat Mary-Eugenia Pana, presedintele organizatiei.
Potrivit acesteia, marile lanturi de magazine, care fac parte din mari corporatii internationale, au de multe ori practici comerciale indreptate impotriva consumatorului roman, iar scopul este unul singur, si anume maximizarea profiturilor.
Autor:
Catalin Adrian Tintareanu
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 4.88 din 4 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Idei de afaceri in agricultura