Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Scumpirea alimentelor a îngrăşat profiturile producătorilor
Valoarea vânzărilor din industria alimentară a înregistrat, în prima jumătate a acestui an, o creştere medie de 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Chiar dacă suntem în continuare în urma europenilor la consumul de lapte, carne sau ciocolată pe cap de locuitor, ultimele studii de piaţă indică o creştere spectaculoasă a vânzărilor produselor din aceste categorii în prima jumătate a acestui an. Conform companiei de cercetări de piaţă MEMRB Retail Tracking Services, în această perioadă, cea mai mare pondere în vânzările de bunuri alimentare au avut-o preparatele din carne procesată (34,5%), urmate de ciocolată (7,6%), ulei vegetal (6,9%), iaurt (5,5%), snacksuri (5,5%) şi lapte (3,9%). Cumulat, produsele lactate (iaurt, lapte, sana, kefir, smântână, cremă de brânză, deserturi) reprezintă 16% din totalul pieţei, fiind a doua categorie din punctul de vedere al ponderii valorice deţinute în vânzări. Evoluţia acestei categorii se reflectă şi în vânzările companiilor de top din industria lactatelor. De exemplu, Friesland România a înregistrat, în perioada analizată, o cifră de afaceri consolidată de 63 de milioane de euro, în creştere cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru 2008, reprezentanţii companiei estimau o cifră de afaceri de cel puţin 100 de milioane de euro, însă ţinând cont de ritmul alert în care se dezvoltă piaţa românească, este foarte probabil că estimările companiei vor fi depăşite.
Uleiul, lactatele şi alunele, cele mai mari creşteri
Din punctul de vedere al dinamicii, cea mai alertă creştere a vânzărilor au avut-o făina albă şi mălaiul (63,4%), sana şi kefirul (63,2%), uleiul vegetal (63%) şi alunele (53,3%), mai arată studiul MEMRB. De menţionat că aceste date se bazează pe vânzările de bunuri alimentare în sectorul off-premise (nu se iau în calcul vânzările în baruri, restaurante, hoteluri) şi nu includ vânzările din magazinele cash&carry.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Citeste mai mult in Capital
Autor:
Dragos Serban
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Idei de afaceri in agricultura