Exclusiv
Publicat in: Stiri
Obiectivul protectiei este inregistrarea si dobandirea protectiei denumirilor si nu a produsului in sine.

Scopul este protectia împotriva: oricarei utilizari comerciale a unei denumiri înregistrate care ar permite exploatarea reputatiei acesteia; utilizarii abuzive, imitarii sau evocarii originii; oricarei indicatii false sau înselatoare privind provenienta, originea, natura sau calitatile esentiale ale produsului; oricarei altei practici susceptibila sa induca consumatorul in eroare cu privire la originea veritabila a produsului

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri


Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...

Oferta Speciala
valabila 48h

Cadrul legal al protectiei indicatiilor geografice si denumirilor de origine reprezinta: • Legislatie comunitara: R (CE) nr.510/2006 si R (CE) nr.1898/2006;
• Legislatia nationala: HG nr.828/2007; Ordinul MADR nr.906/2007;

Hotarârea Guvernului 828/2007 stabileste: Autoritatea responsabila cu verificarea documentatiei pentru dobândirea protectiei unei denumiri (IGP sau DOP) - MADR; autoritatea responsabila cu verificarea pe piata a etichetarii si utilizarii logo-ului – ANPC; controlul si inspectia documentatiei pentru dobândirea protectiei unei denumiri (IGP sau DOP); organisme private de inspectie si certificare (acreditate cf. standardului european EN 45011)

Ordinul MADR 906/2007 stabileste: procedura de înregistrare si verificare a documentatiei pentru dobândirea protectiei unei denumiri (IGP sau DOP); procedura de declarare a opozitiei la nivel national; procedura de transmitere a documentatiei la nivelul Comisiei Europene; regulile specifice privind modelul si utilizarea logoului national.

DOP - ”denumirea de origine”: poate fi numele unei regiuni, al unui loc specific sau al unei tari utilizat pentru descrierea unui produs agricol sau alimentar.

Produsul trebuie sa fie:
• originar din aceasta regiune, loc specific sau tara;
• calitatea sau caracteristicile sunt datorate mediului geografic cu factorii sai naturali si umani;
• materiile prime folosite trebuie sa provina numai din aria geografica definita;
• producerea, procesarea si prepararea trebuie sa aiba loc numai în aria geografica definita.

IGP - „indicatia geografica”: poate fi numele unei regiuni, unui loc specific sau al unei tari, utilizat pentru descrierea unui produs agricol sau alimentar.

Produsul trebuie sa fie:
• originar din aceasta regiune, loc specific sau tara;
• sa posede o calitate specifica, reputatie sau alte caracteristici atribuite originii geografice;
• materiile prime folosite pot sa provina si din afara ariei geografice definite;
• anumite operatii ale procesului de productie cum ar fi ambalarea, congelarea, depozitarea, etc pot avea loc în afara ariei geografice definite.

Beneficiarii Sistemului de Protectie a unei denumiri (DOP/IGP) sunt:
• grupul de producatori: inseamna orice asociere, indiferent de forma sau componenta sa juridica, de producatori sau procesatori care efectiv produc sau proceseaza acelasi
produs agricol sau alimentar pentru care se solicita protectia denumirii de origine sau indicatiei geografice;
• persoana fizica sau juridica care poate fi considerata grup atunci cand demonstreaza indeplinirea urmatoarelor doua conditii: este singurul producator din aria geografica delimitata care doreste sa prezinte o cerere; aria geografica delimitata prezinta caracteristici sensibil diferite de cele ale zonelor din vecinatate sau caracteristicile produsului difera de cele ale produselor obtinute in aceste zone.

Depunerea documentatiei. Documentatia va fi transmisa la MADR în format electronic
la adresa: dopigp@madr.ro si în format de hârtie.

Continutul documentatiei:
• Actul de asociere a grupului de producatori/procesatori;
• Declaratia pe propria raspundere a grupului ca reprezinta producatorii/procesatorii din arealul geografic delimitat;
• Caietul de sarcini (numele produsului, descrierea produsului, delimitarea arealului geografic, dovada originii produsului, descrierea metodei de obtinere, legatura cu arealul geografic, numele si adresa organismului de inspectie si certificare a conformitatii);
• Documentul unic (denumirea produsului, descrierea produsului, delimitarea arealului geografic, legatura cu arealul geografic);
• Date, înscrisuri, referinte bibliografice din care sa rezulte legatura istorica de realizare a produsului;
• Date socio-economice (productie, clienti, destinatia geografica a produsului);
• Situatia economica actuala si estimata pe 5 ani;
• Harta color cu arealul geografic delimitat;
• Copie dupa contractul cu un organism privat de inspectie si cerificare a conformitatii;

Verificarea si publicarea documentatiei:
• MADR examineaza daca documentatia primita este justificata si îndeplineste conditiile prevazute în Procedura de înregistrare si verificare a documentatiei pentru dobândirea protectiei unei denumiri, aprobata prin Ordinul 906/2007;
• MADR publica documentatia pe site-ul ministerului în vederea acordarii unei perioade de 60 de zile în care se poate declara opozitia fata de cererea de
înregistrare.

Perioada de opozitie nationala, înregistrarea si dobândirea protectiei denumirii (60 de zile).

Orice persoana fizica sau juridica legitim interesata, stabilita în tara, îsi poate declara opozitia fata de cererea de înregistrare.

MADR înregistreaza denumirea în Registrul National al Indicatiilor Geografice si Denumirilor de Origine Protejate National, la data încetarii perioadei de opozitie si transmiterii Certificatului de conformitate a realitatii datelor cuprinse în caietul de sarcini eliberat de catre Organismul privat de inspectie si certificare

Utilizarea logo-ului national si comunitar. Logo-ul national va fi utilizat în scopul identificarii pe piata a denumirii (IGP/DOP) produselor care au dobândit protectie nationala.

Dupa dobândirea protectiei la nivel comunitar, Logo-ul national va fi utilizat împreuna cu cel comunitar.

Logo-ul national poate fi utilizat si în scop informativ- publicitar.

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

1000 de produse traditionale romanesti, eligiblie pentriu a primi recunoastere europeana
1000 de produse traditionale romanesti, eligiblie pentriu a primi recunoastere europeana
Specialistii din cadrul Directiilor pentru Agricultura Judetene au identificat 300 de produse la...
Buzau: Sapte produse traditionale din zona Plescoi au fost atestate la nivel national
Buzau: Sapte produse traditionale din zona Plescoi au fost atestate la nivel national
Sapte noi produse traditionale specifice Buzaului, indeosebi zonei Plescoi,au fost recent atestate,...
Crestere a numarului de produse traditionale atestate de catre Ministerul Agriculturii
Crestere a numarului de produse traditionale atestate de catre Ministerul Agriculturii
In 2010 au fost atestate 279 de produse alimentare traditionale. "In Romania exista zone care...
Bihor: Magazin cu produse tradiţionale, inaugurat la Oradea
Săptămâna aceasta a fost inaugurat, la Oradea, Târgul Ţăranului, un magazin cu produse...

Ultima ora

Viitor incert pentru fermieri: Ce se intampla cu fondurile europene in 2025
Viitor incert pentru fermieri: Ce se intampla cu fondurile europene in 2025
In ciuda depasirii termenelor anuntate de seful MADR, noutatile legate de liniile de finantare nu...
Buget MADR: Aviz favorabil in comisiile de specialitate din Parlament
Buget MADR: Aviz favorabil in comisiile de specialitate din Parlament
Proiectul de buget a fost aprobat cu 27 de voturi "pentru" si 16 "impotriva"....
Discutii la Bruxelles: Se stabilesc regulile pentru subventii
Discutii la Bruxelles: Se stabilesc regulile pentru subventii
Ministrul Florin Barbu participa astazi, 27 ianuarie, la prima reuniune a Consiliului AgriFish...
Crescatorii de ovine si bovine, in fata unui nou pericol
Crescatorii de ovine si bovine, in fata unui nou pericol
In ceea ce priveste vanzarea animalelor, in prima partea lucrurile pareau bune, cu preturi...

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop∧Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton