Exclusiv
Publicat in: Stiri
Comisia Europeană a aprobat 26 de programe, care se vor derula în 13 state membre cu scopul de a se asigura promovarea produselor agricole în Uniunea Europeană. Bugetul total alocat acestor programe, care se vor desfăşura pe perioade cuprinse între 1 şi 3 ani, este de 75,1 milioane euro, din care contribuţia UE va fi de 37,6 milioane de euro (50%).
Printre produsele ce vor fi promovate se regăsesc fructele şi legumele, vinul, produsele de horticultură, laptele şi produsele din lapte, măslinele şi uleiul de măsline, ouăle, uleiul obţinut din seminţe, produsele din carne etc..

În România, programul va fi derulat de organizaţia Bio România, care va primi 700 mii euro de la Comisia Europeană, pentru promovarea agriculturii şi a produselor bio pe piaţa internă (50% din bugetul total al proiectului de 1,4 mil. euro). De asemenea, organizaţia va contribui cu 280 mii euro (20% din bugetul total al proiectului) şi 420 mii euro vor constitui contribuţie de la bugetul naţional, prin bugetul MADR (30% din bugetul total al proiectului). Ţările ţintă pentru acest program sunt Germania şi România.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghid practic Realizarea de sapun natural


Realizarea de sapun natural este cea mai profitabila afacere Obtii venituri de 1 000 de lei pentru doar 2 ore de munca Ce contine Ghidul practic pentru realizarea de sapun natural Cum sa faci sapun 100 natural – nu numai informatiile de baza ci toate sfaturile si trucurile necesare pentru a obtine inca de la prima incercare ...

Oferta Speciala
valabila 48h

Totodată, România este ţară ţintă pentru alte două programe, unul din Polonia, iar celălalt din Bulgaria.

Cele mai multe fonduri le are alocate un program din Italia, de promovare a măslinelor şi a uleiului de măsline, iar cei mai puţini bani au fost alocaţi unui program din Olanda, care promovează ouă.

Consiliul a decis, în anul 2000, că Uniunea poate să finanţeze activităţi prin care se oferă informaţii sau se promovează produse agricole şi alimente atât pe piaţa unică a UE, cât şi în ţările terţe.

Activităţile pot consta în relaţii publice, campanii promoţionale sau publicitare care să scoată în evidenţă avantajele produselor alimentare din UE, în special calitatea, caracterul lor nutritiv şi cadrul ecologic în care ele sunt produse. Printre altele, la aceste activităţi se mai adaugă participări la evenimente şi târguri, campanii de informare asupra sistemului UE de denumiri şi origini protejate.

În general, UE finanţează cu până la 50% astfel de programe, dar cele care promovează consumul de fructe şi legume pentru copii, sau care informează asupra efectelor negative ale consumului excesiv de alcool sunt finanţate de Uniune cu până la 60%. Restul costurilor sunt suportate de organizaţiile care le-au propus şi/sau de către statele membre interesate.

De menţionat că Dacian Ciolos, Comisarul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, a propus alocarea unui buget suplimentar de 15 milioane de euro pentru ca organizaţiile profesionale să poată prezenta spre finanţare şi alte programe de promovare pentru fructe proaspete şi legume, pe piaţa unică şi în ţările terţe, până pe data de 15 august.

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Bani de la Comisia Europeana pentru promovarea produselor agricole
Bani de la Comisia Europeana pentru promovarea produselor agricole
Producatorii europeni vor avea anul acesta un buget de 179 de milioane de euro pentru a promova...
Fermierii vor beneficia de 179 de milioane de euro pentru promovarea produselor agricole
Fermierii vor beneficia de 179 de milioane de euro pentru promovarea produselor agricole
Producatorii europeni vor avea anul acesta un buget de 179 de milioane de euro pentru a promova...
Mai multi bani europeni pentru promovarea produselor agricole
Mai multi bani europeni pentru promovarea produselor agricole
Comisia Europeana a adoptat strategia de promovare a produselor agricole europene in 2017 care...
MADR a inceput analiza programelor depuse pentru promovarea produselor agricole in UE
MADR a inceput analiza programelor depuse pentru promovarea produselor agricole in UE
Pe data de 15 aprilie a expirat termenul pana la care organizatiile profesionale si...

Ultima ora

Viitor incert pentru fermieri: Ce se intampla cu fondurile europene in 2025
Viitor incert pentru fermieri: Ce se intampla cu fondurile europene in 2025
In ciuda depasirii termenelor anuntate de seful MADR, noutatile legate de liniile de finantare nu...
Buget MADR: Aviz favorabil in comisiile de specialitate din Parlament
Buget MADR: Aviz favorabil in comisiile de specialitate din Parlament
Proiectul de buget a fost aprobat cu 27 de voturi "pentru" si 16 "impotriva"....
Discutii la Bruxelles: Se stabilesc regulile pentru subventii
Discutii la Bruxelles: Se stabilesc regulile pentru subventii
Ministrul Florin Barbu participa astazi, 27 ianuarie, la prima reuniune a Consiliului AgriFish...
Crescatorii de ovine si bovine, in fata unui nou pericol
Crescatorii de ovine si bovine, in fata unui nou pericol
In ceea ce priveste vanzarea animalelor, in prima partea lucrurile pareau bune, cu preturi...

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop∧Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton