Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
UE sprijina promovarea produselor agricole cu 37,6 milioane euro, Romania va primi 700 mii euro
Comisia Europeană a aprobat 26 de programe, care se vor derula în 13 state membre cu scopul de a se asigura promovarea produselor agricole în Uniunea Europeană. Bugetul total alocat acestor programe, care se vor desfăşura pe perioade cuprinse între 1 şi 3 ani, este de 75,1 milioane euro, din care contribuţia UE va fi de 37,6 milioane de euro (50%).
Printre produsele ce vor fi promovate se regăsesc fructele şi legumele, vinul, produsele de horticultură, laptele şi produsele din lapte, măslinele şi uleiul de măsline, ouăle, uleiul obţinut din seminţe, produsele din carne etc..
În România, programul va fi derulat de organizaţia Bio România, care va primi 700 mii euro de la Comisia Europeană, pentru promovarea agriculturii şi a produselor bio pe piaţa internă (50% din bugetul total al proiectului de 1,4 mil. euro). De asemenea, organizaţia va contribui cu 280 mii euro (20% din bugetul total al proiectului) şi 420 mii euro vor constitui contribuţie de la bugetul naţional, prin bugetul MADR (30% din bugetul total al proiectului). Ţările ţintă pentru acest program sunt Germania şi România.
Totodată, România este ţară ţintă pentru alte două programe, unul din Polonia, iar celălalt din Bulgaria.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Cele mai multe fonduri le are alocate un program din Italia, de promovare a măslinelor şi a uleiului de măsline, iar cei mai puţini bani au fost alocaţi unui program din Olanda, care promovează ouă.
Consiliul a decis, în anul 2000, că Uniunea poate să finanţeze activităţi prin care se oferă informaţii sau se promovează produse agricole şi alimente atât pe piaţa unică a UE, cât şi în ţările terţe.
Activităţile pot consta în relaţii publice, campanii promoţionale sau publicitare care să scoată în evidenţă avantajele produselor alimentare din UE, în special calitatea, caracterul lor nutritiv şi cadrul ecologic în care ele sunt produse. Printre altele, la aceste activităţi se mai adaugă participări la evenimente şi târguri, campanii de informare asupra sistemului UE de denumiri şi origini protejate.
În general, UE finanţează cu până la 50% astfel de programe, dar cele care promovează consumul de fructe şi legume pentru copii, sau care informează asupra efectelor negative ale consumului excesiv de alcool sunt finanţate de Uniune cu până la 60%. Restul costurilor sunt suportate de organizaţiile care le-au propus şi/sau de către statele membre interesate.
De menţionat că Dacian Ciolos, Comisarul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, a propus alocarea unui buget suplimentar de 15 milioane de euro pentru ca organizaţiile profesionale să poată prezenta spre finanţare şi alte programe de promovare pentru fructe proaspete şi legume, pe piaţa unică şi în ţările terţe, până pe data de 15 august.
Autor:
Dragos Serban
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Idei de afaceri in agricultura