Autor: Redactia Agroromania
Publicat in: Diverse

Comisia Europeana arata ca produsele IGP reprezinta un tezaur european in valoare de aproape 75 de miliarde de euro.
Peste o cincime din aceasta suma provine din exporturile in afara Uniunii Europene. Studiului a evidentiat ca valoarea vanzarilor unui produs cu denumire protejata este, in medie, de doua ori mai mare decat in cazul produselor similare fara niciun fel de certificare.
Produsele alimentare europene au reputatia de a fi sigure, hranitoare si de inalta calitate. Metodele traditionale de productie contribuie la obiectivul UE de a deveni etalonul global pentru durabilitate in productia de alimente.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Sistemele de calitate ale UE urmaresc sa protejeze denumirile anumitor produse pentru a le promova caracteristicile unice legate de originea geografica, precum si de priceperea locala. Aceste denumiri de produse fac parte din sistemul UE de drepturi de proprietate intelectuala, care le ofera protectie juridica impotriva imitatiilor si a utilizarii ilegale. Produsele agroalimentare si vinurile sunt protejate ca denumiri de origine protejata (DOP) si ca indicatii geografice protejate (IGP), iar bauturile spirtoase ca indicatii geografice (IG). Uniunea Europeana protejeaza, de asemenea, eticheta "specialitate traditionala garantata" (STG), care evidentiaza aspectele traditionale ale unui produs fara a-l lega de o anumita zona geografica. Valoarea vanzarilor de produse agricole si alimentare etichetate ca STG se ridica la 2,3 miliarde de euro.
Studiul s-a bazat pe toate cele 3 207 denumiri de produse protejate in cele 28 de state membre ale UE la sfarsitul anului 2017 (pana la sfarsitul lunii martie 2020, numarul total al denumirilor protejate a crescut la 3 322). Concluzia studiului a fost ca valoarea vanzarilor unui produs cu denumire protejata este, in medie, de doua ori mai mare decat in cazul produselor similare fara niciun fel de certificare.
Conform studiului, exista un avantaj economic clar pentru producatori in ceea ce priveste comercializarea si cresterea vanzarilor, datorita calitatii deosebite si reputatiei acestor produse si faptului ca, pentru a obtine produse autentice, consumatorii sunt dispusi sa cheltuie.
Indicatiile geografice si specialitatile traditionale garantate au reprezentat impreuna o valoare estimata a vanzarilor de 77,15 miliarde de euro in 2017, respectiv 7% din valoarea totala a vanzarilor din sectorul alimentar si al bauturilor din Europa, estimat la 1,101 miliarde de euro in 2017. Vinurile au reprezentat mai mult de jumatate din aceasta valoare (39,4 miliarde de euro), produsele agricole si alimentele 35% (27,34 miliarde de euro) si bauturile spirtoase 13% (10,35 miliarde de euro). Dintre cele 3.207 denumiri de produse care au fost inregistrate in 2017 (atat IG, cat si STG), 49% erau vinuri, 43% produse agroalimentare si 8% bauturi spirtoase.

Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.
Votati articolul
Nota: 4.5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News