Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook

Produsele IGP, tezaur european in valoare de 75 miliarde euro

produsele-igp-tezaur-european-in-valoare-de-75-miliarde-euro

Comisia Europeana arata ca produsele IGP reprezinta un tezaur european in valoare de aproape 75 de miliarde de euro.


Peste o cincime din aceasta suma provine din exporturile in afara Uniunii Europene. Studiului a evidentiat ca valoarea vanzarilor unui produs cu denumire protejata este, in medie, de doua ori mai mare decat in cazul produselor similare fara niciun fel de certificare.
 
Produsele alimentare europene au reputatia de a fi sigure, hranitoare si de inalta calitate. Metodele traditionale de productie contribuie la obiectivul UE de a deveni etalonul global pentru durabilitate in productia de alimente.
 
Sistemele de calitate ale UE urmaresc sa protejeze denumirile anumitor produse pentru a le promova caracteristicile unice legate de originea geografica, precum si de priceperea locala. Aceste denumiri de produse fac parte din sistemul UE de drepturi de proprietate intelectuala, care le ofera protectie juridica impotriva imitatiilor si a utilizarii ilegale. Produsele agroalimentare si vinurile sunt protejate ca denumiri de origine protejata (DOP) si ca indicatii geografice protejate (IGP), iar bauturile spirtoase ca indicatii geografice (IG). Uniunea Europeana protejeaza, de asemenea, eticheta "specialitate traditionala garantata" (STG), care evidentiaza aspectele traditionale ale unui produs fara a-l lega de o anumita zona geografica. Valoarea vanzarilor de produse agricole si alimentare etichetate ca STG se ridica la 2,3 miliarde de euro.
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze


Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea Cresterea prepelitelor japoneze - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul Cresterea prepelitelor japoneze sunt impartite in...

Oferta Speciala
valabila 48h
Studiul s-a bazat pe toate cele 3 207 denumiri de produse protejate in cele 28 de state membre ale UE la sfarsitul anului 2017 (pana la sfarsitul lunii martie 2020, numarul total al denumirilor protejate a crescut la 3 322). Concluzia studiului a fost ca valoarea vanzarilor unui produs cu denumire protejata este, in medie, de doua ori mai mare decat in cazul produselor similare fara niciun fel de certificare.
 
Conform studiului, exista un avantaj economic clar pentru producatori in ceea ce priveste comercializarea si cresterea vanzarilor, datorita calitatii deosebite si reputatiei acestor produse si faptului ca, pentru a obtine produse autentice, consumatorii sunt dispusi sa cheltuie.
 
Indicatiile geografice si specialitatile traditionale garantate au reprezentat impreuna o valoare estimata a vanzarilor de 77,15 miliarde de euro in 2017, respectiv 7% din valoarea totala a vanzarilor din sectorul alimentar si al bauturilor din Europa, estimat la 1,101 miliarde de euro in 2017. Vinurile au reprezentat mai mult de jumatate din aceasta valoare (39,4 miliarde de euro), produsele agricole si alimentele 35% (27,34 miliarde de euro) si bauturile spirtoase 13% (10,35 miliarde de euro). Dintre cele 3.207 denumiri de produse care au fost inregistrate in 2017 (atat IG, cat si STG), 49% erau vinuri, 43% produse agroalimentare si 8% bauturi spirtoase.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.5 din 2 voturi

Articole conexe:

Comentarii
Comentarii0 comentarii




Ultima ora

Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri".



Forum
blaga felician spune: am avut un smochin in curte-am mancat smochine anul trecut ,din primavera au aparut smochine noi si frunze De doua luni frunzele au inceput sa se usuce si fructele si ele Ce s-a intamplat? Ce sa...
04 Sep. 2019 17:39:28
Raspunde la intrebare
Victor Gh Banța spune: În privința comasării terenurilor, cred că trebuie luată în calcul istoricitatea fenomenului : au mai fost comasate numai că-n forma CAP-urilor proprietarul terenului nu avea niciun drept de...
21 Aug. 2019 22:13:22
Raspunde la intrebare
Rubrica meteo

Reprezinta numarul animalelor/hectar care sunt aduse la pasunat intr-un perimetru agricol. Pentru a ...

Plante iubitoare de caldura ...
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special GRATUIT

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016