Publicat in: Diverse
Produsele IGP, tezaur european in valoare de 75 miliarde euro
Comisia Europeana arata ca produsele IGP reprezinta un tezaur european in valoare de aproape 75 de miliarde de euro.
Peste o cincime din aceasta suma provine din exporturile in afara Uniunii Europene. Studiului a evidentiat ca valoarea vanzarilor unui produs cu denumire protejata este, in medie, de doua ori mai mare decat in cazul produselor similare fara niciun fel de certificare.
 
Produsele alimentare europene au reputatia de a fi sigure, hranitoare si de inalta calitate. Metodele traditionale de productie contribuie la obiectivul UE de a deveni etalonul global pentru durabilitate in productia de alimente.
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghid practic Realizarea de sapun natural


Realizarea de sapun natural este cea mai profitabila afacere Obtii venituri de 1 000 de lei pentru doar 2 ore de munca Ce contine Ghidul practic pentru realizarea de sapun natural Cum sa faci sapun 100 natural – nu numai informatiile de baza ci toate sfaturile si trucurile necesare pentru a obtine inca de la prima incercare ...

Oferta Speciala
valabila 48h
Sistemele de calitate ale UE urmaresc sa protejeze denumirile anumitor produse pentru a le promova caracteristicile unice legate de originea geografica, precum si de priceperea locala. Aceste denumiri de produse fac parte din sistemul UE de drepturi de proprietate intelectuala, care le ofera protectie juridica impotriva imitatiilor si a utilizarii ilegale. Produsele agroalimentare si vinurile sunt protejate ca denumiri de origine protejata (DOP) si ca indicatii geografice protejate (IGP), iar bauturile spirtoase ca indicatii geografice (IG). Uniunea Europeana protejeaza, de asemenea, eticheta "specialitate traditionala garantata" (STG), care evidentiaza aspectele traditionale ale unui produs fara a-l lega de o anumita zona geografica. Valoarea vanzarilor de produse agricole si alimentare etichetate ca STG se ridica la 2,3 miliarde de euro.
 
Studiul s-a bazat pe toate cele 3 207 denumiri de produse protejate in cele 28 de state membre ale UE la sfarsitul anului 2017 (pana la sfarsitul lunii martie 2020, numarul total al denumirilor protejate a crescut la 3 322). Concluzia studiului a fost ca valoarea vanzarilor unui produs cu denumire protejata este, in medie, de doua ori mai mare decat in cazul produselor similare fara niciun fel de certificare.
 
Conform studiului, exista un avantaj economic clar pentru producatori in ceea ce priveste comercializarea si cresterea vanzarilor, datorita calitatii deosebite si reputatiei acestor produse si faptului ca, pentru a obtine produse autentice, consumatorii sunt dispusi sa cheltuie.
 
Indicatiile geografice si specialitatile traditionale garantate au reprezentat impreuna o valoare estimata a vanzarilor de 77,15 miliarde de euro in 2017, respectiv 7% din valoarea totala a vanzarilor din sectorul alimentar si al bauturilor din Europa, estimat la 1,101 miliarde de euro in 2017. Vinurile au reprezentat mai mult de jumatate din aceasta valoare (39,4 miliarde de euro), produsele agricole si alimentele 35% (27,34 miliarde de euro) si bauturile spirtoase 13% (10,35 miliarde de euro). Dintre cele 3.207 denumiri de produse care au fost inregistrate in 2017 (atat IG, cat si STG), 49% erau vinuri, 43% produse agroalimentare si 8% bauturi spirtoase.
Redactia Agroromania
Autor: Redactia Agroromania
Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Recomandari ANPC: Produsele din carne trebuie achizitionate numai din locuri autorizate
Recomandari ANPC: Produsele din carne trebuie achizitionate numai din locuri autorizate
In cazul in care locurile nu sunt autorizate, comerciantul nu are posibilitatea de a asigura...
Cum actioneaza produsele fungicide si de ce sunt atat de necesare in agricultura?
Cum actioneaza produsele fungicide si de ce sunt atat de necesare in agricultura?
Cu o diversitate de compusi si tehnologii disponibile, aceste tratamente sunt integrate in...
Romanii inca iubesc carnea si produsele derivate
Romanii inca iubesc carnea si produsele derivate
Aproape 70% prefera sa cumpere carne proaspata, iar un roman din patru considera carnea de vita...
Regulile pentru depozitarea privata a produselor agricole
Regulile pentru depozitarea privata a produselor agricole
Institutia atentioneaza ca au fost publicate o serie de acte importante de care fermierii trebuie...

Ultima ora

Ce trebuie sa stii despre laptele pasteurizat la temperaturi joase
Ce trebuie sa stii despre laptele pasteurizat la temperaturi joase
Tot mai multi procesatori si consumatori redescopera beneficiile pasteurizarii la temperaturi...
Stropirea pomilor fructiferi primavara - 3 aspecte-cheie de care sa tii cont, pentru o livada sanatoasa
Stropirea pomilor fructiferi primavara - 3 aspecte-cheie de care sa tii cont, pentru o livada sanatoasa
1. Tine cont de specia cultivata   Unul dintre cei mai importanti pasi pentru o...
Fertilizarea cu azot la cultura graului din primavara
Fertilizarea cu azot la cultura graului din primavara
Rolul azotului Azotul este un element esential pentru dezvoltarea frunzelor, tulpinilor si...
Cum recunosti bulbii de flori de calitate? Vezi 10 sfaturi esentiale
Cum recunosti bulbii de flori de calitate? Vezi 10 sfaturi esentiale
Iti oferim 10 sfaturi utile pentru a face alegerea corecta. 1. Verifica fermitatea Un bulb...

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop∧Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton