Produsele IGP, tezaur european in valoare de 75 miliarde euro
Publicat la data de 21 Apr. 2020 in:
Diverse Comisia Europeana arata ca produsele IGP reprezinta un tezaur european in valoare de aproape 75 de miliarde de euro.
Peste o cincime din aceasta suma provine din exporturile in afara Uniunii Europene. Studiului a evidentiat ca valoarea vanzarilor unui produs cu denumire protejata este, in medie, de doua ori mai mare decat in cazul produselor similare fara niciun fel de certificare.
Produsele alimentare europene au reputatia de a fi sigure, hranitoare si de inalta calitate. Metodele traditionale de productie contribuie la obiectivul UE de a deveni etalonul global pentru durabilitate in productia de alimente.
Sistemele de calitate ale UE urmaresc sa protejeze denumirile anumitor produse pentru a le promova caracteristicile unice legate de originea geografica, precum si de priceperea locala. Aceste denumiri de produse fac parte din sistemul UE de drepturi de proprietate intelectuala, care le ofera protectie juridica impotriva imitatiilor si a utilizarii ilegale. Produsele agroalimentare si vinurile sunt protejate ca denumiri de origine protejata (DOP) si ca indicatii geografice protejate (IGP), iar bauturile spirtoase ca indicatii geografice (IG). Uniunea Europeana protejeaza, de asemenea, eticheta "specialitate traditionala garantata" (STG), care evidentiaza aspectele traditionale ale unui produs fara a-l lega de o anumita zona geografica. Valoarea vanzarilor de produse agricole si alimentare etichetate ca STG se ridica la 2,3 miliarde de euro.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Vrei sa demarezi o afacere online Secretele comertului online iti sunt in sfarsit dezvaluite in stick-ul “Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online” Te gandesti sa demarezi o afacere orice fel de afacere Atunci primul pas pe care il ai OBLIGATORIU de facut consta in realizarea unui mic studiu de piata serios...
Oferta Speciala
valabila 48h
Studiul s-a bazat pe toate cele 3 207 denumiri de produse protejate in cele 28 de state membre ale UE la sfarsitul anului 2017 (pana la sfarsitul lunii martie 2020, numarul total al denumirilor protejate a crescut la 3 322). Concluzia studiului a fost ca valoarea vanzarilor unui produs cu denumire protejata este, in medie, de doua ori mai mare decat in cazul produselor similare fara niciun fel de certificare.
Conform studiului, exista un avantaj economic clar pentru producatori in ceea ce priveste comercializarea si cresterea vanzarilor, datorita calitatii deosebite si reputatiei acestor produse si faptului ca, pentru a obtine produse autentice, consumatorii sunt dispusi sa cheltuie.
Indicatiile geografice si specialitatile traditionale garantate au reprezentat impreuna o valoare estimata a vanzarilor de 77,15 miliarde de euro in 2017, respectiv 7% din valoarea totala a vanzarilor din sectorul alimentar si al bauturilor din Europa, estimat la 1,101 miliarde de euro in 2017. Vinurile au reprezentat mai mult de jumatate din aceasta valoare (39,4 miliarde de euro), produsele agricole si alimentele 35% (27,34 miliarde de euro) si bauturile spirtoase 13% (10,35 miliarde de euro). Dintre cele 3.207 denumiri de produse care au fost inregistrate in 2017 (atat IG, cat si STG), 49% erau vinuri, 43% produse agroalimentare si 8% bauturi spirtoase.
Autor:
Redactia Agroromania
Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.
Idei de afaceri in agricultura
Afaceri cu trufe. Comoara din gradina de aluni
Trufa este una dintre putinele produse agricole a caror cerere este mult mai mare decat oferta. Spre deosebire de alte culturi traditionale (porumb, grau, vitade-vie etc.), cultura trufelor nu implica cheltuieli mari anuale cu investitia. Daca exista terenul, este vorba practic doar despre achizitio... citeste mai mult>>
Cultura de ricin: ce profit iti poate aduce afacerea
Ricinul este o planta tropicala oleaginoasa, originara din India si Africa. In prezent este cultivata la noi in tara in scop ornamental, industrial si medicinal. Uleiul de ricin este unul dintre cele mai folosite uleiuri datorita utilizarilor multiple, un numar de peste 200, dar si datorita calitati... citeste mai mult>>