Romanii vor mancare bio, dar nu toti stiu ce este
Publicat la data de 22 Aug. 2019 in:
Diverse La nivel european, mancarea bio insumeaza peste 37 de miliarde de euro. Din acest total, Romania obtine mult prea putin, conform unui studiu publicat de World Vision Romania.
"Trei sferturi dintre romani inteleg prin agricultura bio/ecologica produsele sanatoase, fara aditivi sau chimicale. Chiar mai multi dintre respondenti, 77,79%, spun ca ei cumpara produse bio/ecologice, fara a sti, de fapt, daca acestea sunt certificate ca atare", conform unui studiu online realizat de iVox in luna martie, la comanda World Vision Romania, in cadrul campaniei #GoodFoodForAll, Make Europe Sustainable for All" derulat de Comisia Europeana pentru promovarea obiectivelor de dezvoltare durabila din cadrul Agendei 2030.
Avand in vedere confuzia existenta la nivelul romanilor intre bio si natural, precum si lipsa de incredere a consumatorilor in produsele bio, este esentiala o informare si o educare a consumatorului in aceasta privinta, se mentioneaza in studiu.
"Pentru ca acest sector sa poata sa-si atinga potentialul de dezvoltare, este nevoie de o colaborare a tuturor partilor implicate - producatori, procesatori, retail, organisme de certificare, ministere de resort - in vederea desenarii unei Strategii de tara cu privire la agricultura ecologica. In prezent, Romania nu are o astfel de strategie nationala, iar dialogul pe acest subiect intre partile implicate nu exista", spun autorii studiului.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Stiati ca romanii sunt printre cei mai mari consumatori de bere la nivel mondial Cu cei 85 de litri cap de locuitor an ne situam pe un „onorabil” loc 8 in Europa si pe locul 12 in clasamentul mondial liderii fiind cehii 142 de litri urmati de austrieci 105 litri si de nemti 104 litri Piata autohtona a berii...
Oferta Speciala
valabila 48h
Rezultatele sondajului arata ca majoritatea respondetilor se refera mai degraba la mituri care fac deja istorie in domeniul alimentatiei decat la realitati dovedite stiintific.
Dezavantajele produselor ecologice, sustin cei chestionati, sunt pretul ridicat – mai bine de jumatate cred asta (55,32%), si etichetele in care nu poti avea deplina incredere – 1 din 3 persoane chestionate (28,38%).
"Informarea continua a agricultorilor conventionali despre beneficiile ecologice si economice ale agriculturii ecologice precum si o campanie de promovare a produselor ecologice ar face diferenta dintre mit si realitate in acest domeniu. Pentru a atrage consumatorii, este nevoie de prezentarea informatiilor relevante pentru acestia in mod transparent, mai exact prezentarea avantajelor produselor bio pentru sanatate, pentru mediu si durabilitatea utilizarii resurselor", a declarat Crenguta Barbosu, manager program agricultura si dezvoltare rurala World Vision Romania.
Modalitatea prin care aproape jumatate dintre respondenti (47,52%) se asigura ca produsul pe care il cumpara este bio este sa verifice daca pe eticheta scrie acest lucru, iar un sfert dintre participantii la sondaj verifica daca produsul are pe eticheta certificarea UE.
Atunci cand vine vorba de sursele din care se informeaza romanii despre agricultura ecologica, cei mai multi au ales internetul (81,7%), 29,98% se informeaza de la televizor si 19,06% de la rude sau prieteni.
44,6% dintre respondenti isi achizitioneaza alimentele bio de la supermarketul din zona, 40,75% spun ca isi procura astfel de produse si din piata agroalimentara si 38,82% de la cunostintele de la tara.
Autor:
Redactia Agroromania
Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.