Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romanii mananca mai multe produse din import desi agricultura romaneasca este capabila sa hraneasca intreaga populatie a tarii

Acest lucru face ca, de 10 ani, deficitul comercial sa fie afectat masiv de comertul cu produse agroalimentare. Potrivit ultimului raport INS, in perioada ianuarie-mai 2018, deficitul comercial este mai mare cu 546,8 milioane de euro fata de 2017, ajungandu-se astfel la 5 miliarde de euro.
Doar 20% dintre romani prefera sa cumpere in mod constant produse din pietele traditionale, iar ponderea lor este in scadere, a declarat, miercuri, Teodor Birt, presedintele Asociatiei Administratorilor de Piete din Romania (AAPR), intr-o conferinta de presa.
Asociatia a demarat campania #merglapiata, prin care isi propune sa readuca lumea in fata produselor de pe tarabe, sa informeze tinerii ca isi pot lua de aici produse mult mai proaspete decat in hipermarketuri si mult mai gustoase, incurajand astfel productia autohtona.
„In prezent, pietele reprezinta doar 20% din vanzari si mi-e teama ca ponderea va scadea pe viitor, la cum arata tendintele. Noi asta incercam, sa atragem cat mai multi tineri sa cumpere din piete, pentru ca la piata vin mai ales batranii, cei care au fost obisnuiti cu aceasta forma de comert. Incercam prin aceste campanii sa aducem si tinerii alaturi de noi, sa le redeschidem apetitul pentru produsele romanesti, care au o calitate superioara fata de cele din import”, a precizat Teodor Birt.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
El a aratat ca a purtat discutii si cu autoritatile locale, in subordinea carora se afla cele mai multe piete, pentru a initia proiecte de modernizare a spatiilor, astfel incat acestea sa devina mai atractive pentru segmentul tinerilor.
„Consumul de produse din piete duce si la incurajarea economiei romanesti, intrucat majoritatea produselor de aici sunt autohtone si vin direct de la producatori. Spre exemplu, in Piata Obor, 70% dintre comercianti sunt producatori, iar 85% dintre produse sunt romanesti”, a continuat Birt.
AAPR a organizat o conferinta de presa pe aceasta tema in Piata Obor din Capitala, unde au fost prezenti mai multi bucatari celebri din emisiunile de profil, precum Patrizia Paglieri si Antonio Passarelli, dar si nutritionisti, care au explicat oamenilor ca produsele din piete sunt mult mai gustoase si mai sanatoase.
„Fructele si legumele de aici, din piata, sunt culese ieri. Exista etichete cu data cand au fost recoltate. La hipermarket, lantul este mult mai lung, marfa se duce la depozitul central, de acolo se aduce in magazin, sta cateva zile in frigidere, apoi sunt scoase afara. Nu avem acelasi produs. Pierde din calitatile nutritionale si din gust, este un produs total diferit”, a spus Antonio Passarelli, chef la un restaurant de lux, care are contracte directe cu producatorii autohtoni pentru a achizitiona cele mai proaspete produse.
Potrivit datelor Asociatiei Administratorilor de Piete din Romania, romanii mananca mai multe produse din import decat din productia interna, desi agricultura romaneasca este capabila sa hraneasca intreaga populatie a tarii.
Acest lucru face ca, de 10 ani, deficitul comercial sa fie afectat masiv de comertul cu produse agroalimentare. Potrivit ultimului raport INS, in perioada ianuarie-mai 2018, deficitul comercial este mai mare cu 546,8 milioane de euro fata de 2017, ajungandu-se astfel la 5 miliarde de euro.
Asociatia a demarat campania #merglapiata, prin care isi propune sa readuca lumea in fata produselor de pe tarabe, sa informeze tinerii ca isi pot lua de aici produse mult mai proaspete decat in hipermarketuri si mult mai gustoase, incurajand astfel productia autohtona.
„In prezent, pietele reprezinta doar 20% din vanzari si mi-e teama ca ponderea va scadea pe viitor, la cum arata tendintele. Noi asta incercam, sa atragem cat mai multi tineri sa cumpere din piete, pentru ca la piata vin mai ales batranii, cei care au fost obisnuiti cu aceasta forma de comert. Incercam prin aceste campanii sa aducem si tinerii alaturi de noi, sa le redeschidem apetitul pentru produsele romanesti, care au o calitate superioara fata de cele din import”, a precizat Teodor Birt.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Covrigarie - o afacere cu profit imediat
Obtine profit de 3 000 de euro pe luna cu propria ta covrigarie Cate covrigarii intalnesti in drumul tau spre serviciu Numai in zona centrului vechi din capitala sunt vreo 10 Si numarul lor este in crestere Daca esti un pic atent aproape fiecare covrigarie are clienti care stau la coada asteptand sa cumpere covrigi calzi Te-ai intrebat de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
El a aratat ca a purtat discutii si cu autoritatile locale, in subordinea carora se afla cele mai multe piete, pentru a initia proiecte de modernizare a spatiilor, astfel incat acestea sa devina mai atractive pentru segmentul tinerilor.
„Consumul de produse din piete duce si la incurajarea economiei romanesti, intrucat majoritatea produselor de aici sunt autohtone si vin direct de la producatori. Spre exemplu, in Piata Obor, 70% dintre comercianti sunt producatori, iar 85% dintre produse sunt romanesti”, a continuat Birt.
AAPR a organizat o conferinta de presa pe aceasta tema in Piata Obor din Capitala, unde au fost prezenti mai multi bucatari celebri din emisiunile de profil, precum Patrizia Paglieri si Antonio Passarelli, dar si nutritionisti, care au explicat oamenilor ca produsele din piete sunt mult mai gustoase si mai sanatoase.
„Fructele si legumele de aici, din piata, sunt culese ieri. Exista etichete cu data cand au fost recoltate. La hipermarket, lantul este mult mai lung, marfa se duce la depozitul central, de acolo se aduce in magazin, sta cateva zile in frigidere, apoi sunt scoase afara. Nu avem acelasi produs. Pierde din calitatile nutritionale si din gust, este un produs total diferit”, a spus Antonio Passarelli, chef la un restaurant de lux, care are contracte directe cu producatorii autohtoni pentru a achizitiona cele mai proaspete produse.
Potrivit datelor Asociatiei Administratorilor de Piete din Romania, romanii mananca mai multe produse din import decat din productia interna, desi agricultura romaneasca este capabila sa hraneasca intreaga populatie a tarii.
Acest lucru face ca, de 10 ani, deficitul comercial sa fie afectat masiv de comertul cu produse agroalimentare. Potrivit ultimului raport INS, in perioada ianuarie-mai 2018, deficitul comercial este mai mare cu 546,8 milioane de euro fata de 2017, ajungandu-se astfel la 5 miliarde de euro.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul
Nota: 2.5 din 2 voturiArticole conexe:
- » Ce recomandari te ajuta sa obtii o cultura de legume sanatoasa
- » Platile din Programul pentru scoli al APIA. Laptele si fructele, in top
- » MADR: Trebuie sa mergem sa cautam si sa cumparam doar produse romanesti
- » Agricultori: Distributia de legume la domiciliu, infloritoare
- » Romania primeste 18,5 milioane de euro pentru fructe, legume si lapte in scoli
Ultima ora
- » Nasui, Economie: E un blocaj pe Masura 2
- » AFIR, sesiune noua de proiecte pentru tinerii fermieri din strainatate
- » DSVSA Vrancea inchide o ferma de 30.000 de porci
- » E din ce in ce mai greu sa protejezi culturile de boli si daunatori
- » PRO AGRO cere vaccinarea cu prioritate a angajatilor din agricultura si industria alimentara
Comentarii
0 comentarii