Autor: Redactia Agroromania
Publicat in: Reteaua nationala

Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura a adus clarificari importante asupra schemei de microgranturi in valoare de 5.000 de euro.
"Avand in vedere prevederile art. 9, litera g) din OUG 61/2022 potrivit caruia beneficiarul ajutorului de stat depune un raport de progres privind cheltuielile efectuate, impreuna cu documentele justificative care au stat la baza efectuarii cheltuielilor, in platforma IMM Recover, in termen de 90 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat in contul bancar al acestuia", se arata intr-un comunicat de presa emis de APIA.
In cazul in care raportul de progres nu este depus in termenul solicitat sau nu contine toate informatiile necesare, AM-POC/MADR/APIA va initia demersurile legale pentru recuperarea sprijinului financiar acordat sub forma de microgrant. In acest sens, APIA aduce urmatoarele clarificari beneficiarilor Masurii M1 - Microgranturi in domeniul agroalimentar:
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Stiati ca romanii sunt printre cei mai mari consumatori de bere la nivel mondial Cu cei 85 de litri cap de locuitor an ne situam pe un „onorabil” loc 8 in Europa si pe locul 12 in clasamentul mondial liderii fiind cehii 142 de litri urmati de austrieci 105 litri si de nemti 104 litri Piata autohtona a berii...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Toate documentele justificative necesare efectuarii cheltuielilor si care urmeaza sa fie incarcate in IMM Recover de catre aplicantii eligibili ai Masurii M1, vor purta sintagma "decont din microgrant". Aceasta este asumata prin semnatura beneficiarului (facturi/ordine de plata/extras de cont).
Cheltuielile cu achizitiile de terenuri, terenuri construite, imobile, mijloace de transport, rate si/sau rambursari la credite/linii de credite/leasing, dobanzi aferente acestora, garantiile de orice fel si TVA-ul deductibil, nu sunt considerate cheltuieli eligibile prin Masura 1 - Microgranturi in domeniul agroalimentar, potrivit Ghidului solicitantului.
Cheltuielile eligibile angajate dupa data de 1 februarie 2020 sunt:
- cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari
- datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati, potrivit contractelor incheiate
- cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat si/sau cheltuieli privind arenda sau redeventa pe baza de contract de arenda sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole
- cheltuieli privind achizitia de servicii necesare activitatii curente/operationale, cu exceptia serviciilor de consultanta
- cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluarii activitatii curente/operationale
- cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii si tehnologii necesare reluarii activitatii curente/operationale
- cheltuieli privind plata datoriilor catre bugetul statului si bugetele locale
In ceea ce priveste cheltuielile efectuate din micreogranturi, acestea trebuie sa fie in legatura cu activitatile/subactivitatile codului CAEN pentru care s-a solicitat finantare

Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News