Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministrul Agriculturii: Continuam sa sprijinim fermierii romani sa produca alimente pentru noi toti

ministrul-agriculturii-continuam-sa-sprijinim-fermierii-romani-sa-produca-alimente-pentru-noi-toti

Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Adrian Chesnoiu, a declarat ca va continua sa sprijine fermierii romani sa produca alimente "pentru noi toti". Acest fapt se petrece in contextul crizelor succesive care le-au perturbat activitatea in ultimii ani si dupa ce Comisia Europeana a aprobat schema de ajutor de stat privind acordarea de microgranturi si granturi in domeniul agroalimentar.


"Continuam sa sprijinim fermierii romani sa produca alimente pentru noi toti, in contextul crizelor succesive care le-au perturbat activitatea in ultimii ani. Le multumesc colegilor din guvern si ma bucur ca am reusit sa directionam 300 de milioane de euro pentru capitalizarea fermelor si unitatilor de productie, bani europeni care initial erau prevazuti in Programul Operational Competitivitate. 
 
Ne vom asigura ca fondurile vor ajunge cat mai curand la beneficiari, astfel incat acestia sa continue sa asigure hrana populatiei. Voi depune in continuare toate eforturile pentru a directiona spre agricultura si industria alimentara romaneasca fonduri din toate sursele disponibile, inclusiv cele care sunt alocate altor domenii, dar risca sa nu fie utilizate", a precizat Adrian Chesnoiu.
 
Schema de ajutor de stat a fost aprobata de Comisia Europeana si are o valoare totala de 300 de milioane de euro. Aceasta a fost introdusa prin OUG nr. 61/2022 privind unele masuri pentru acordarea de microgranturi si granturi pentru capital de lucru entitatilor din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile.
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri


Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...

Oferta Speciala
valabila 48h
Proiectul "Microgranturi in domeniul agroalimentar" face parte din schema de ajutor si este implementat de MADR, prin intermediul APIA. In acest sens, contractul cu AM POC din cadrul MIPE a fost semnat pentru accesarea fondurilor in valoare totala de 50 milioane de euro.
 
Fermierii ce beneficiaza de acest sprijin sunt:
 
- persoane fizice autorizate
 
- intreprinderi individuale
 
- intreprinderi familiale
 
- microintreprinderi
 
- intreprinderile mici si mijlocii
 
MADR informeaza ca a publicat pe site-ul institutiei Ghidul solicitantului aferent masurii "Microgranturi in domeniul agroalimentar".
 
De asemenea, sunt disponibile si informatii privitoare la inscriere si procedurta de accesare a masurii "Granturi pentru capital de lucru acordate entitatilor din domeniul agroalimentar", in valoare de 250 de milioane de euro. 
 
Mai jos puteti citi procedura de inscriere in cadrul masurii "Microgranturi in domeniul agroalimentar".
 
Inscrierea, preevaluarea, contractarea si verificarea se fac exclusiv on line, prin intermediul sistemului informatic IMM Recover, dezvoltat de catre STS. Inscrierea in program, creare profil, user, parola si completarea formularului de inscriere in vederea obtinerii finantarii se fac on-line pe link-ul www.granturi.imm.gov.ro.
 
5.1. (1) Inscrierea in cadrul masurii, creare profil, user, parola si completarea formularului de inscriere in vederea obtinerii finantarii se fac on-line pe link-ul http://granturi.imm.gov.ro. Aplicantii au obligatia de a urmari informatiile referitoare la masura de sprijin postate pe site-ul mentionat pe toata perioada de implementare (inscriere, verificare, clarificari, semnare contract, depunere documente raport de progres, incarcare documente cheltuieli, efectuare plati, monitorizare, raportare), precum si in contul creat la inscriere, denumit in continuare front office (FO).
 
(2) Inscrierile in cadrul masurii se vor realiza in doua etape distincte:
 
a) Etapa 1 de creare profil, user si parola, unde aplicantii vor inregistra cu semnatura electronica, atat datele reprezentantului legal/imputernicit, cat si datele microintreprinderii/IMM/PFA/II/IF conform art.
3.2. alin. (1) din prezentul ghid.
 
b) Etapa 2 de inscriere in cadrul masurii in care aplicantii, cu profilul, user, si parola generate in prima etapa, vor completa si transmite formularul de inscriere conform modelului din Anexa nr. 1 la prezentul ghid insotit de anexele corespunzatoare (model anexa nr. 3, anexa nr. 4, anexa nr. 4.1, anexa nr. 5). In cazul in care etapele masurii (inscriere, clarificare, semnare contract, depunere documente raport de progres, incarcare documente cheltuieli) se realizeaza prin imputernicit atunci:
 
- pentru persoane fizice autorizate/intreprinderi individuale/intreprinderi familiale (PFA/II/IF) se va depune imputernicire notariala in care se specifica mandatul pentru reprezentare;
 
- pentru microintreprindere, intreprindere mica si intreprindere mijlocie (SC, SA, SRL) se va depune mandat de reprezentare obisnuit semnat de catre administrator olograf si electronic de imputernicit (model anexa nr. 7).
 
5.2. (1) Data de la care este activa prima etapa de creare profil, user si parola se comunica pe site-ul institutiei inainte de data inceperii procesului propriu-zis.
 
(2) Data de la care este activa a doua etapa de inscriere in cadrul se comunica pe site-ul institutiei cu cel putin 3 zile inainte de data inceperii procesului de inscriere propriu zis.
 
(3) Aplicatia electronica de inscriere aferenta primei etape de creare profil, user si parola va ramanedeschisa pe toata perioada inscrierilor in cadrul O.U.G. nr. 61/2022 privind unele masuri pentru acordarea de microgranturi si granturi pentru capital de lucru entitatilor din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014- 2020, in contextul crizei provocate de COVID-19.
 
(4) Aplicatia electronica de inscriere aferenta celei de a doua etape de inscriere in cadrul masurii “Microgranturi in domeniul agroalimentar” va fi deschisa incepand cu ora 10.00 a primei zile de inscriere, timp de 5 zile calendaristice de la demararea inscrierii in Program, pana la ora 20.00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului pana la epuizarea bugetului.
 
5.3. Pentru participarea la masura “ Microgranturi in domeniul agroalimentar” fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola in prima etapa, generand prin aceasta actiune un cont de utilizator. Dupa crearea contului de utilizator, aplicantii vor avea acces la acesta pe toata perioada de implementare a masurii, vor putea accesa documentatia transmisa si vor avea posibilitatea semnarii contractului, descarcarii si incarcarii de documente diverse aferente platii si/sau raportarii, in mod electronic. Adresa de e-mail trebuie sa apartina beneficiarului si sa se regaseasca in toata documentatia, aceeasi adresa va fi folosita pentru toata corespondenta pe intreaga perioada de implementare si monitorizare a programului. Aplicatia va trimite, pe toata perioada de implementare si monitorizare a masurii, automat, in partea de front-office a aplicatiei, mesaje de avertizare asupra corespondentei, corespondenta prin care aplicantii vor fi informati asupra actiunilor ulterioare inscrierii, precum contract aprobat, clarificari, mesaje de incarcare documente, raport de progres, etc.
 
5.4. (1) In momentul trimiterii formularului de inscriere online, aplicatia electronica va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuarii inregistrarii de tipul "Formularul de depunere a fost transmis cu succes!", mesaj care se va regasi in front office (FO).
 
(2) Dupa completarea, semnarea si trimiterea on-line a formularului de inscriere nu se mai pot face completari/modificari/indreptari erori asupra acestuia.
 
(3) Dupa trimiterea formularului, aplicantii vor avea posibilitatea vizionarii in timp real pe site-ul http://granturi.imm.gov.ro. a listei cu solicitantii inscrisi in vederea verificarii administrative si a eligibilitatii in cadrul masurii. Ordinea la contractare in cadrul masurii se va face conform principiului primul venit-primul servit. Dupa aceasta etapa, aplicatia electronica va genera un numar de identificare unic pentru fiecare proiect in Registrul Unic Electronic, denumit numar RUE.
 
(4) Aplicantii care nu au inregistrat la ANAF situatiile financiare anuale la 31 decembrie 2019 pana la data publicarii prezentului ghid in Monitorul Oficial, vor primi decizie de respingere.
 
5.5. (1) Documentele ilizibile, incomplete sau neincarcate in aplicatie pot fi solicitate prin clarificari. Netransmiterea tuturor documentelor solicitate prin clarificari in termenul solicitat atrage dupa sine decaderea solicitantului din dreptul de a beneficia microgranturi.
 
(2) Pentru toate documentele provenite din strainatate vor fi prezentate traduceri autorizate.

Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".



Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Ultima ora

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".


Articole recomandate

Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton