Autor: Redactia Agroromania
Publicat in: Stiri

Marti a fost votata noua forma a legii care prevede comercializarea produselor romanesti in magazinele mari din tara. Noul act stabileste ca produsele cu originea din Romania nu trebuie sa fie obligatoriu prezente la rafturi marcate corespunzator, astfel de activitati devenind complet optionale.
Comercializarea produselor romanesti a fost un subiect intens dezbatut in perioada 2018-2019, cand fostul lider condamnat la inchisoare cu executare al PSD, Liviu Dragnea, sustinea o politica prin care mai multe produse crescute de la zero in Romania sa fie vandute in magazinele mari (retele de supermarketuri sau hypermarketuri) in spatii distinct amenajate pentru a se sublinia in mod evident originea lor nationala. In plus, era prevazuta obligatia ca 51% din carnea, ouale, legumele, fructele, mierea de albine, produsele lactate si de panificatie sa provina din Romania.
Acum actul normativ a fost modificat marti intr-o forma in care aceste obligatii devin optionale complet. Comerciantii vor putea decide ce e de facut cu produsele crescute de la zero in Romania si daca le vor include pe rafturile lor.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Stiati ca romanii sunt printre cei mai mari consumatori de bere la nivel mondial Cu cei 85 de litri cap de locuitor an ne situam pe un „onorabil” loc 8 in Europa si pe locul 12 in clasamentul mondial liderii fiind cehii 142 de litri urmati de austrieci 105 litri si de nemti 104 litri Piata autohtona a berii...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Legea pentru modificarea si completarea Legii nr. 321/2009 (Pl-x nr. 411/2016) a fost adoptata de Camera Deputatilor, for decizional, cu 150 de voturi "pentru", 80 "impotriva" si 9 "abtineri". Actul merge acum la seful statului pentru promulgare. Daca Iohannis va fi de acord, atunci noua varianta a legii va intra in vigoare in termen de 45 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, in timp ce normele metodologice vor trebui eliberate in timp de 30 de zile de catre Ministerul Agriculturii.
Noutatile sunt urmatoarele:
- legea se aplica doar persoanelor fizice si juridice care desfasoara relatii comerciale cu produse alimentare, nu tuturor formelor de comert cum era prevazut pana acum;
- termenii de "carne romaneasca" si "produs romanesc" au fost eliminati din textul legii;
- filiera produsului agroalimentar, adica sistemul de relatii functionale care leaga producatorii, procesatorii, transportatorii, depozitarii, distribuitorii, comerciantii si/sau bursele de marfuri care tranzactioneaza acelasi produs, a fost eliminat;
- lantul de aprovizionare scurt, adica lantul de aprovizionare care implica un numar limitat de operatori economici angajati in activitati de cooperare si de dezvoltare economica locala, precum si relatii geografice si sociale stranse intre producatori, procesatori si consumatori, a fost eliminat si inlocuit cu parteneriatul direct;
- serviciile privind extinderea retelei de distributie a comerciantului, amenajarile spatiilor de vanzare ale comerciantului sau operatiunile si evenimentele de promovare a activitatii si imaginii comerciantului nu mai sunt legate de actul comercial, cu exceptia operatiunilor de promovare, marketing si publicitate;
- se pastreaza interdictia privind vanzarea in pierdere;
- spatiile distincte din magazine pentru produsele romanesti nu mai sunt obligatorii, ci optionale si pot fi organizate prin intelegerea dintre parti, in functie de tara de origine - adica pot fi organizate spatii diferite pentru produse din Franta, Rusia samd;
- comerciantii nu mai trebuie sa asigure spatii de expunere si vanzare de cel putin 50% din suprafata existenta folosita pentru comercializarea alimentelor pentru produsele alimentare (lapte si produse lactate, carne si produse din carne, fructe, legume si produse fabricate din acestea, panificatie, patiserie si cofetarie), fabricate de catre producatori din Romania;
- legumele si fructele din strainatate pot ocupa peste 70% din oferta comerciantilor in lunile decembrie - februarie;
- eticheta detaliata pentru carnea comercializata in Romania care cuprindea tara de origine a animalului, locul cresterii, sacrificarii si transarii a fost eliminata;
- obligatia de a comercializa produse alimentare romanesti in cuantuam de 51% pentru comerciantii autorizati in acest sens cu cifura de afaceri anuala neta de peste doua milioane de euro a fost eliminata;
- obligatia de a organiza evenimente de promovare si vanzare a produselor romanesti de catre comerciantii autorizati pentru vinde produse alimentare a fost eliminata.
Pe scurt, decizia de a vinde in cantitati mai mari si promova produsele romanesti magazine va apartine integral comerciantilor. Legea nu ii va mai obliga sa faca acest lucru.

Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.
Votati articolul
Nota: 2.63 din 4 voturi
Urmareste-ne pe Google News