Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook

Legea pajistilor permanente

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale a publicat proiectul de Lege a pajitilor permanente. Acesta vine pentru a completa si a imbunatati cadrul norativ existent. Agroromania.ro va reda, in continuare, motivele care au stat la baza elaborarii acestui proiect.


in data de 21 noiembrie 2011, Legea nr. 214/2011 pentru organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, intrand in vigoare la trei zile dupa publicare, respectiv in data de 24 noiembrie 2011.

Legea nr. 214/2011 stabileste, la nivel national, categoriile de pajisti supuse regimului de organizare, administrare si exploatare. Totodata, prin aceasta lege s-a dorit imbunatatirea cadrului normativ ce reglementeaza concesionarea pajistilor comunale si urbane, astfel incat suprafetele declarate ca pajisti la 1 ianuarie 2007 sa fie in continuare utilizate pentru cresterea animalelor si producerea de furaje si, totodata, s-a instituit obligativitatea concesionarii acestora organizatiilor si asociatiilor locale ale crescatorilor de animale, legal constituite.

Insa, legea cuprinde prevederi neuniforme care au condus la imposibilitatea implementarii acestora.

Sintetizam, in continuare, cateva dintre principalele neclaritati si inadvertente constatate:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Covrigarie - o afacere cu profit imediat


Obtine profit de 3 000 de euro pe luna cu propria ta covrigarie Cate covrigarii intalnesti in drumul tau spre serviciu Numai in zona centrului vechi din capitala sunt vreo 10 Si numarul lor este in crestere Daca esti un pic atent aproape fiecare covrigarie are clienti care stau la coada asteptand sa cumpere covrigi calzi Te-ai intrebat de...

Oferta Speciala
valabila 48h


- la art. 1 alin. (1) lit. a) se reglementeaza "pajistile proprietate publica si privata a statului si pajistile comunale si urbane care fac parte din domeniul privat al statului si se afla in administrarea consiliilor locale respective", iar la lit. d) si e) ale aceluiasi articol avem referiri la pajisti "proprietate privata a comunelor, oraselor sau, dupa caz, a municipiilor, aflate in administrarea primariilor".

Mai mult, potrivit art. 7 al capitolului II -“pajisti comunale si urbane" din lege, "pajistile comunale si urbane sunt acele pajisti care sunt proprietatea privata a unitatilor administrativ-teritoriale, dobandite prin contracte de vanzare-cumparare, prin donatie, prin rascumparare, prin legi de improprietarire si cu ocazia comasarii".

In conditiile in care legea nu reglementeaza "pajistile comunale si orasenesti/urbane" in mod unitar, este imposibila punerea in aplicare a acesteia si de asemenea este necesara stabilirea cu claritate a regimului juridic a dreptului de proprietate, precum si identificarea corecta a proprietarilor si a administratorilor legali ai pajistilor;

- de asemenea, in lege se face vorbire despre concesiunea suprafetelor de teren ocupate cu pajisti comunale si urbane, insa acestea sunt, exclusiv, in domeniul privat al unitatilor administrativ - teritoriale, fapt pentru care nu pot fi concesionate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, se pot concesiona doar serviciile de utilitate publica care au ca obiect utilizarea pajistilor in scopul pasunatului si cresterii animalelor, in temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare, fapt pentru care trebuie reglementata, la nivel de lege, posibilitatea infiintarii acestora prin hotarari ale consiliilor locale.

- totodata, prin lege se instituie obligativitatea ca pajistile sa fie concesionate organizatiilor si asociatiilor locale ale crescatorilor de animale, legal constituite, de pe raza unitatii administrativ-teritoriale. in aceste conditii consiliile locale care au solicitat plati directe pentru suprafetele de pajisti prin intermediul Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura nu vor mai fi eligibile pentru plati directe in anul 2012.

Trebuie mentionat ca exista situatii in care unele consilii locale au solicitat si plati de agromediu si/sau plati pentru zonele defavorizate si in aceste cazuri, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura va fi nevoita sa recupereze platile din anii anteriori ca plati necuvenite datorita intreruperii angajamentelor asumate. in consecinta, gradul de absorbtie a fondurilor europene se diminueaza si, totodata, vor fi afectate bugetele unitatilor administrativ-teritoriale;

- Art. 8 contine notiuni contradictorii si/sau interpretabile: astfel la alin. (1) se prevede faptul ca "pajistile comunale si urbane se folosesc exclusiv pentru pasunat, ca fanete si pentru cultivarea plantelor erbacee specifice zonei, in vederea obtinerii de masa verde, fan sau seminte" iar la alin. (2) al aceluiasi articol se prevede ca: "activitatile care se desfasoara pe pajisti sunt numai acelea pentru cresterea potentialului de productie a solului si se pot realiza perdele de protectie, constructii zoopastorale, surse de apa potabila, regularizarea cursurilor de apa, lucrari de imbunatatiri funciare si proiecte avand ca obiect de investitii producerea si utilizarea energiei regenerabile".

Prevederile alin. (2) au creat confuzie la nivel local, de la aparitia legii existand multe solicitari cu privire la scoaterea definitiva din circuitul agricol a unor pajisti in vederea realizarii unor obiective de investitii similare celor enumerate de lege, dar care nu pot duce la realizarea scopului dispus de legiuitor, acela de a creste potentialul de productie a solului, desi Legea nr. 214/2011 nu reglementeaza scoaterea din circuitul agricol.

Precizam ca problemele de aplicare a legii si existenta necorelarilor legislative au fost constatate si de Curtea Constitutionala, potrivit Deciziei nr. 733 din 10 iulie 2012 a Curtii Constitutionale asupra exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 214/2011 pentru organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor, in ansamblul ei, precum si, in special, a dispozitiilor art. 25 alin. (1), art. 7 si art. 14 alin. (2) din Legea nr. 214/2011, ceea ce implica corectarea reglementarilor din legea mentionata.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe:

Comentarii
Comentarii0 comentarii




Ultima ora

Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri".



Forum
blaga felician spune: am avut un smochin in curte-am mancat smochine anul trecut ,din primavera au aparut smochine noi si frunze De doua luni frunzele au inceput sa se usuce si fructele si ele Ce s-a intamplat? Ce sa...
04 Sep. 2019 17:39:28
Raspunde la intrebare
Victor Gh Banța spune: În privința comasării terenurilor, cred că trebuie luată în calcul istoricitatea fenomenului : au mai fost comasate numai că-n forma CAP-urilor proprietarul terenului nu avea niciun drept de...
21 Aug. 2019 22:13:22
Raspunde la intrebare
Rubrica meteo

grup de indivizi homozigoti sau heterozigoti cu aceeasi constructie genetica si cu structura morfolo ...

Scaderea treptata sau brusca a insusirilor superioare de soi (vitalitate, vigurozitate, productivita ...
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special GRATUIT

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016