Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Promovarea produselor agroalimentare romanesti pe banii UE
Comisia Europeana a adoptat o noua politica de promovare care se aplica deja de cativa ani, insa a fost actualizata in 2019. Ce trebuie sa stie agricultorii romani? Aflam impreuna din randurile de mai jos.
- cresterea gradului de constientizare cu privire la calitatile produselor agricole ale Uniunii si standardele inalte impuse metodelor de productie in Uniune;
- cresterea competitivitatii produselor agricole si a anumitor produse alimentare din Uniune, a consumului acestor produse, precum si a vizibilitatii lor atat in Uniune, cat si in afara sa;
- cresterea nivelului de cunoastere si recunoastere a sistemelor de calitate ale Uniunii;
- cresterea cotei de piata a produselor agricole si a anumitor produse alimentare din Uniune, acordandu-se o atentie deosebita pietelor din tarile terte cu cel mai mare potential de crestere;
- restabilirea conditiilor normale de piata in cazul unor perturbari grave ale pietei, al pierderii increderii consumatorilor si al altor probleme specifice.
- REGULAMENTUL (UE) nr. 1144/2014 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN SI AL CONSILIULUI din 22 octombrie 2014 privind actiunile de informare si promovare referitoare la produsele agricole puse in aplicare pe piata interna si in tarile terte si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 3/2008
- REGULAMENTUL DE PUNERE IN APLICARE (UE) 2015/1831 AL COMISIEI din 7 octombrie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1144/2014 al Parlamentului European si al Consiliului privind actiunile de informare si promovare referitoare la produsele agricole puse in aplicare pe piata interna si in tarile terte
- REGULAMENTUL DELEGAT (UE) 2015/1829 AL COMISIEI din 23 aprilie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1144/2014 al Parlamentului European si al Consiliului privind actiunile de informare si promovare referitoare la produsele agricole puse in aplicare pe piata interna si in tarile terte
- Programul anual de lucru – adoptat prin Decizie de punere in aplicare a Comisiei
- Cereri anuale pentru propuneri de programe simple si multinationale
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cultivarea plantei cu 5 arome
Probabil acum auzi pentru prima oara de Schisandra Trebuie sa stii insa ca in Orient aceasta planta asemanatoare cu vita-de-vie cu fructe mici si rosii care cresc in ciorchine este la fel de celebra ca ginsengul gratie efectelor ei iesite din comun in combaterea unei game foarte largi de afectiuni – de la astm si tuberculoza pana la...
valabila 48h
- Organizatii profesionale sau interprofesionale reprezentative la nivel national pentru sectoarele respective, in special organizatiile interprofesionale mentionate la art. 157 din Reg. (UE) nr. 1308/2013 si grupurile definite la art. 3 pct. 2 din Reg. (UE) nr. 1151/2012, reprezentative pentru denumirea protejata care face obiectul programului de promovare;
- Organizatii profesionale sau interprofesionale reprezentative la nivelul Uniunii pentru sectoarele in cauza;
- Organizatii de producatori sau asociatii de organizatii de producatori mentionate la art. 152 si 156 din Reg. (UE) nr. 1308/2013, recunoscute de statul membru;
- Organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv si activitate actiunile de informare si de promovare pentru produsele agricole, insarcinate de statele membre sa indeplineasca o misiune de serviciu public in acest sector, stabilite in mod legal in statul membru respectiv cu cel putin doi ani inainte de data lansarii cererii de propuneri de programe de promovare.
- sublinierea caracterului specific al metodelor de productie agricola in Uniune, in special din punctul de vedere al sigurantei alimentelor, trasabilitatii, autenticitatii, etichetarii, aspectelor nutritionale si de sanatate, bunastarii animalelor, respectarii mediului si sustenabilitatii, precum si al caracteristicilor produselor agricole si alimentare, in special in ceea ce priveste calitatea, gustul, diversitatea sau traditiile;
- cresterea gradului de constientizare a consumatorilor cu privire la autenticitatea produselor din categoria denumirilor de origine protejate, a indicatiilor geografice protejate si a specialitatilor traditionale garantate.
- Produsele cuprinse in anexa I la TFUE, cu exceptia tutunului;
- Produsele enumerate in anexa I la Reg. (UE) nr. 1144/2014: bere; ciocolata si produse derivate; paine, produse de patiserie, prajituri, produse de cofetarie, biscuiti si alte produse de panificatie; bauturi produse din extracte de plante; paste fainoase; sare; gume si rasini naturale; pasta de mustar; porumb dulce, bumbac.
- Bauturile spirtoase cu indicatie geografica protejata in temeiul Reg. (CE) nr. 110/2008.
- Sistemele de calitate stabilite prin Reg. (UE) nr. 1151/2012 (DOP, IGP, STG, mentiuni de calitate facultative), prin Reg. (CE) nr. 110/2008 (IG bauturi spirtoase) si Reg. (UE) nr. 1308/2013 (DOC/IG vinuri),
- Metoda de productie ecologica, astfel cum este definita prin Reg. (CE) nr. 834/2007 al Consiliului;
- Simbolul grafic al produselor agricole de calitate specifice regiunilor ultraperiferice;
- Sistemele de calitate mentionate la articolul 16 alineatul (1) literele (b) si (c) din Reg. (UE) nr. 1305/2013 (scheme de certificare a exploatatiilor agricole, scheme voluntare de certificare a produselor agricole).
- pentru piata interna - 70% din totalul costurilor pentru promovarea programelor simple si 80% din totalul costurilor pentru promovarea programelor multinationale
- pentru tari terte - 80% din totalul costurilor pentru promovarea programelor simple si a programelor multinationale
Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 5 din 2 voturiUltima ora
Idei de afaceri in agricultura