Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari legislative in domeniul gestionarii financiare a fondurilor europene nerambursabile aferente politicii agricole comune

modificari-legislative-in-domeniul-gestionarii-financiare-a-fondurilor-europene-nerambursabile-aferente-politicii-agricole-comune

In sedinta de Guvern din 29 august 2018 a fost aprobata o ordonanta privind modificarea unor acte normative din domeniul gestionarii financiare a fondurilor europene nerambursabile aferente politicii agricole comune.


Un prim act normativ care a suferit modificari este Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile. Astfel, au fost prevazute sursele financiare necesare si procedurile punerii in aplicare a unor hotarari judecatoresti definitive in cazul unor litigii contractuale intre unii beneficiari si Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR).
 
De asemenea, se reglementeaza procedura de restituire a garantiei pentru acordarea avansului pentru beneficiarii PNDR, in conditiile in care acestia depasesc sumele primite ca ajutor nerambursabil in urma diminuarii valorii investitiei.
 
In acelasi context al derularii eficiente a fondurilor europene nerambursabile, a fost modificata si OUG 79/2009 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor alocate prin Programul National de Dezvoltare Rurala. Una dintre aceste modificari priveste completarea categoriilor de beneficiari care pot solicita/obtine scrisori de garantie de la Fondurile de garantare (publici si asimilati) cu unitatile de invatamant preuniversitar de stat.
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri


Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...

Oferta Speciala
valabila 48h

De asemenea, este prevazut in mod expres faptul ca dobanzile incasate de fondurile de garantare din plasarea sumelor alocate acestora, in depozite bancare sau titluri de stat, vor fi utilizate exclusiv pentru plata obligatiilor ce decurg din executarea garantiilor acordate. Alte modificari prevad clarificari si actualizari necesare procedurilor financiar-contabile specifice fondurilor de garantare (de exemplu, emiterea biletului la ordin se face in numele beneficiarului de proiect (si nu pe numele reprezentantului legal al acestuia).
 
O alta Ordonanta de Urgenta completata este OUG 49/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene nerambursabile aferente politicii agricole comune. Modificarile prevad imbunatatirea modului de calcul pentru recuperarea sumelor nejustificate din avans, prin aplicarea metodei similare din OUG nr. 66/2011, respectiv doar perceperea dobanzii BNR de la momentul notificarii beneficiarului cu privire la constatarea nejustificarii avansului pana la recuperare.
 
Totodata, o precizare foarte importanta introdusa prin acest act normativ precizeaza ca actiunile de recuperare a creantelor bugetare aferente Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurala (FEADR) se demareaza numai in cazul in care valoarea sumei de recuperat, excluzand majorarile de intarziere, este mai mare de 40 lei.
 
Ultimul act normativ pe care prezenta ordonanta il modifica este OUG nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plati care se aplica in agricultura in perioada 2015 – 2020. Este vorba despre fondurile implementate si gestionate de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA).
 
Astfel, se creeaza cadrul juridic pentru situatia in care cuantumul unitar calculat conduce la o supra-compensare (plata in exces) a unor beneficiari, care determina utilizarea plafonului maxim alocat inainte de a fi platite toate animalele eligibile. In acest sens, se reglementeaza posibilitatea asigurarii diferentei fata de plafonul alocat de la de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, pana la recuperarea acesteia, astfel incat sa poata fi platite toate animalele eligibile.
 
Recuperarea se realizeaza de la beneficiarii care au primit supra-compensare/plati in exces, pana la data de 31 decembrie 2018, prin plati voluntare sau prin deducerea acestora din drepturi de plata viitoare in cadrul altor scheme de sprijin. Tocmai, pentru a intelege conceptul de supra-compensare (plati in exces), actul normativ adauga si o definitie a acestuia: „diferenta dintre cuantumul unitar calculat initial si cel rezultat ulterior, diferit, generat de o serie de transferuri/cedari de drepturi, urmare a reinterogarii sistemului informatic.”

Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".



Votati articolul

Rating:
Nota: 3.67 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Ultima ora

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".


Articole recomandate

Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton