Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comerciantii, obligati sa afiseze la raft daca produsul este diferit in alt stat UE

comerciantii-obligati-sa-afiseze-la-raft-daca-produsul-este-diferit-in-alt-stat-ue

Directiva dublu standard sau Directiva Omnibus ii va obliga pe comercianti sa afiseze la raft daca produsul comercializat este diferit in alte state din Uniunea Europeana (UE).


Directiva acopera un domeniu larg de reglementare, ea modificand patru directive: directiva privind practicile comerciale incorecte (Directiva 29/2005/CE), directiva privind drepturile consumatorilor (Directiva 2011/83/UE), directiva privind clauzele abuzive (Directiva 93/13/CEE), directiva privind indicarea pretului (Directiva 98/6/CE).
 
Printre principalele aspecte reglementate se numara transparenta online, pretul personalizat, reducerea de pret, vanzarea la distanta si dublul standard. Mai jos sunt enumerate cateva aspecte cheie pe care le presupune aceasta Directiva. 
Transparenta online
- Ierarhizarea ofertelor online atunci cand se realizeaza o cautare online pe site-urile comparative, pietele online si magazinele de aplicatii (app store) vor trebui sa informeze consumatorii cu privire la principalii parametrii care influenteaza ordinea in care ofertele de bunuri si servicii sunt prezentate, precum si importanta acestor parametrii principali raportati la ceilalti parametrii. Informarea se va realiza printr-o sectiune specifica, direct si usor accesibila de catre consumatori de pe pagina de cautare.
- Informarea consumatorilor pe pietele online cu privire la (a) principalii parametrii care determina ordinea prezentarii ofertelor, (b) daca persoana care ofera produsul este comerciant sau nu, (c) daca se aplica legislatia de protectie a consumatorilor si (d) comerciantul caruia ii revine responsabilitatea fata de consumator pentru executarea contractului (piata online si/sau vanzatorul).

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Afacere la cheie cu flori in ghiveci


Aveti un teren de 100 mp Puteti castiga fara efort 30 000 de euro an cultivand si comercializand FLORI IN GHIVECI   Florile in ghiveci castiga din ce in ce mai mult teren   Motivul este usor de intuit – florile in ghiveci rezista un timp mai indelungat – si acesta este un aspect care conteaza enorm mai ales daca este...

Oferta Speciala
valabila 48h
- Pentru a putea face o alegere in cunostinta de cauza atunci cand cumpara online, consumatorii trebuie informati daca a fost efectuata o plata directa sau indirecta pentru promovarea produsului, inclusiv pentru promovarea acestuia cu prioritate comparativ cu alte produse (higher ranking).
- Recenzii ale consumatorilor - se considera ca fiind practici comerciale incorecte declaratiile comerciantilor potrivit carora anumite recenzii pentru produse apartin unor consumatori care au utilizat sau au cumparat produsele, fara a lua masuri rezonabile si proportionate pentru a verifica daca aceste recenzii chiar apartin unor astfel de consumatori, depunerea sau desemnarea unei alte persoane fizice sau juridice sa depuna recenzii false sau interpretarea in mod eronat a unor recenzii in scopul promovarii de produse. 
- Pretul personalizat. Consumatorii trebuie informati daca pretul a fost personalizat ca urmare a utilizarii algoritmilor. Avand in vedere posibilitatea comerciantilor de a utilizeaza mijloace automate pentru detectarea comportamentului online al consumatorilor si a realizarii profilului acestora, consumatorii trebuie informati in mod clar daca pretul prezentat este personalizat in baza utilizarii unor astfel de algoritmi. De altfel conform Regulamentului privind protectia datelor personale comerciantii sunt obligati sa ceara acceptul consumatorilor cu privire la utilizarea algoritmilor, inclusiv cu privire la realizarea profilului consumatorilor.
 
Reducerea de pret. Consumatorii trebuie informati in mod clar cu privire la reducerile de pret. Astfel, anunturile privind reducerile de pret trebuie sa mentioneze pretul anterior si pretul redus. Pretul anterior este pretul cel mai mic aplicat de comerciant intr-o perioada de timp anterioara datei aplicarii reducerii, perioada ce nu poate fi mai mica de o luna. Statele membre pot avea reglementari diferite in cazul bunurilor ce se deterioreaza rapid, a celor care sunt pe piata de mai putin de 30 de zile sau a reducerilor succesive de pret.
 
Vanzarea in afara spatiilor comerciale. Pentru protejarea consumatorilor de practicile comerciale agresive sau inselatoare ce pot fi utilizate in cazul vizitelor nesolicitate la domiciliul consumatorilor si al excursiilor organizate de comercianti cu scopul promovarii sau vanzarii de produse, statele membre pot adopta prevederi nationale mai restrictive fata de cele prevazute in legislatia europeana. In plus, in astfel de cazuri, statele membre pot extinde dreptul de retragere al consumatorilor de la 14 zile la 30 de zile sau pot chiar sa acorde consumatorilor dreptul de a se retrage din contract inclusiv in situatia anumitor circumstante prevazute explicit in Directiva ca de exemplu: din contractele de prestari servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, chiar daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si chiar dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de catre comerciant; furnizarea de bunuri sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care comerciantul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere; furnizarea de bunuri confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar; furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator. In prezent, cele patru cazuri mentionate mai sus sunt excluse de la dreptul de retragere al consumatorilor pentru contractele incheiate la distanta. 
 
Dublul standard. Prevederile sunt menite sa ajute statele membre sa administreze aspectele legate de dublul standard. Astfel, textul prevede ca pot fi diferente semnificative intre bunuri doar daca acestea sunt justificate prin factori legitimi si obiectivi, cum ar fi legislatia nationala, materia prima sau strategiile voluntare care vizeaza imbunatatirea accesului la alimente sanatoase. Consumatorii trebuie informati cu privire la faptul ca bunurile sunt diferite din cauza factorilor legitimi, insa ramane la latitudinea comerciantilor cum furnizeaza informatia. Autoritatile competente evalueaza daca aceasta diferenta este usor identificabila de consumatori prin analizarea disponibilitatii si a gradului de adecvare a informatiei.
 
Produsele vandute sub aceeasi marca si cu acelasi ambalaj trebuie sa fie identice in intreaga UE, au spus eurodeputatii. Initiativa a venit de la Olga Sehnalova, eurodeputat din Cehia.
 
Ministrul a mentionat ca Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) va face controale vizavi de acest aspect. De asemenea, a mentionat ca prin laboratoarele Larex din fiecare judet se va determina acest dublu standard.
 
ANPC inchide un important dosar legislativ, Directiva privind modernizarea legislatiei din domeniul protectiei consumatorilor (OMNIBUS), a informat Ministerul Economiei.
 
"Legea dublului-standard a fost aprobata in Parlamentul European si urmeaza, in luna septembrie, sa fie publicata in Monitorul European si abia de acolo incepand putem sa spunem ca avem cadrul legal efectiv pentru a pune in aplicare dublul-standard. Practic va urma o perioada in care noi, ca si initiatori ai acestei legi, va trebui sa transpunem in legislatia nationala tot ceea ce inseamna dublul-standard pentru ca dublul-standard este un proces mai amplu. Trebuie facut in conlucrare cu entitatile competente din tarile respective in care noi vom studia aceste produse. Intr-adevar, noi ca si autoritate ne-am pregatit cumva in avans si am cautat sa gasim cateva aspecte pe care noi sa le deschidem ca discutie in momentul an care el va putea fi aplicat efectiv conform transpunerii in legislatia nationala si bineinteles ca vom extinde atat aspura detergentilor, pentru ca avem reclamatii in acest sens, asupra textilelor, asupra nu numai a produselor alimentare cat si non-alimentare, chiar si in zona serviciilor", a spus Marius Pirvu, prezent la conferinta "Standardele conecteaza pietele" - eveniment organizat de Ministerul Economiei si Romania si Comisia Europeana, cu sprijinul Organismului National de Standardizare.
 
El a mentionat ca in perioada urmatoare va fi modernizat si extins laboratorul Larex, acesta urmand sa devina un laborator national.

Incepand cu luna septembrie comerciantii vor fi obligati sa anunte consumatorii daca produsul din Romania este diferit fata de acelasi comercializat in Franta.

Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".



Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Ultima ora

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".


Articole recomandate

Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special GRATUIT

Top 4 Afaceri agricole in 2024


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016