Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
MADR vrea sa schimbe din nou Ordonanta Subventiilor
Schimbarile propuse au fost lansate in dezbatere publica si au ca scop eliminarea confuziilor intre platile directe si ajutoarele nationale tranzitorii.
In nota de fundamentare a proiectului de modificare se arata ca reglementarile au generat confuzii in ceea ce privesteaplicarea masurilor pentru platile directe si pentru ajutoarele nationale tranzitorii.
In acest sens au fost formulate o serie de modificari care au fost lansate in dezbatere publica pe site-ul MADR. Schimbarile propuse sunt urmatoarele :
-La articolul 2 alineatul (1), litera p) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „p) transferul unei exploatatii inseamna vanzarea sau arendarea sau orice alt tip de tranzactie similara care are drept obiect unitatile de productie in cauza;”
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Vrei sa demarezi o afacere online Secretele comertului online iti sunt in sfarsit dezvaluite in stick-ul “Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online” Te gandesti sa demarezi o afacere orice fel de afacere Atunci primul pas pe care il ai OBLIGATORIU de facut consta in realizarea unui mic studiu de piata serios...
valabila 48h
-La articolul 6, alineatele (1) – (7) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „Art. 6.(1) Fermierul care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate conform art. 12 din Regulamentul delegat (UE) nr. 639/2014 al Comisiei din 11 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.307/2013 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a unor norme privind platile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin in cadrul politicii agricole comune si de modificare a anexei X la regulamentul mentionat, cu modificarile si completarile ulterioare, denumit in continuare Regulamentul nr. 639/2014, care nu au depasit cuantumul de 5.000 euro inaintea reducerilor si a excluderilor si care desfasoara cel putin o activitate agricola minima in cadrul exploatatiei sale, definita potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) lit. c), d) şi e), este fermier activ si poate beneficia de plati directe.
-(2) lit. c), d) şi e), este fermier activ si poate beneficia de plati directe. (2) Pentru a dovedi calitatea de fermier activ, fermierii persoane fizice care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate conform art. 12 din Regulamentul nr. 639/2014, care depasesc cuantumul de 5.000 euro inaintea reducerilor si a excluderilor se pot inregistra la Oficiul National al Registrului Comertului ca persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale sau intreprinderi familiale potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 sau ca persoane juridice, care desfaşoara o activitate agricola. Persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale sau intreprinderi familiale, rezultate ca urmare a inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului, se subroga in drepturi si obligaţii persoanei fizice, in ceea ce priveste patrimoniul de afectatiune definit la art. 2 lit. j) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008.
-(3) Fermierii persoane fizice care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate conform art. 12 din Regulamentul nr. 639/2014, care depasesc cuantumul de 5.000 euro inaintea reducerilor si a excluderilor si care nu se inregistreaza potrivit prevederilor de la alin. (2) trebuie sa furnizeze documente din care sa rezulte indeplinirea uneia dintre conditiile prevazute la alin. (5) lit. a) sau b).
-(4) Pentru a dovedi calitatea de fermier activ, fermierii persoane juridice care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate conform art. 12 din Regulamentul nr. 639/2014, care depasesc cuantumul de 5.000 euro inaintea reducerilor si a excluderilor sunt inregistrati la Oficiul National al Registrului Comertului cu activitate agricola. In cazul in care nu reiese activitatea agricola, trebuie sa furnizeze documente din care sa rezulte indeplinirea uneia dintre conditiile prevazute la alin. (5) lit. a) sau b).
– (4) Pentru a dovedi calitatea de fermier activ, fermierii persoane juridice care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate conform art. 12 din Regulamentul nr. 639/2014, care depasesc cuantumul de 5.000 euro inaintea reducerilor si a excluderilor si care nu sunt inregistrati la Oficiul National al Registrului Comerţului trebuie sa furnizeze actul de infiintare din care sa reiasa activitatea agricola. In cazul in care din actul de infiintare nu reiese activitatea agricola, trebuie sa furnizeze documente din care sa rezulte indeplinirea uneia dintre conditiile prevazute la alin. (5) lit. a) sau b).
-(5) Persoanele fizice sau juridice ori grupurile de persoane fizice sau juridice care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate conform art. 12 din Regulamentul nr. 639/2014, care depasesc cuantumul de 5.000 euro inaintea reducerilor si a excluderilor si care gestioneaza aeroporturi, servicii de transport feroviar, sisteme de alimentare cu apa, servicii imobiliare, terenuri permanente de sport si terenuri destinate activitatilor de recreere pot fi considerate fermier activ, daca indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:
a) cuantumul anual total al platilor directe reprezinta cel puţin 5% din veniturile sale totale obtinute din activitati neagricole in ultimul an fiscal pentru care sunt disponibile astfel de dovezi verificabile;
b) veniturile totale obtinute in cadrul exploatatiei din activitati agricole reprezinta cel putin o treime din veniturile totale obtinute in ultimul an fiscal pentru care sunt disponibile dovezi verificabile.
-(6) Persoanele fizice sau juridice ori grupurile de persoane fizice sau juridice care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate conform art. 12 din Regulamentul nr. 639/2014, care depasesc cuantumul de 5.000 euro inaintea reducerilor si a excluderilor si care gestioneaza firme/companii de constructii, administratori de paduri de stat/private, penitenciare, unitati administrativ – teritoriale: comune, municipii, orase, judeţe pot fi considerate fermier activ, daca indeplinesc una dintre conditiile prevazute la alin. (5) lit. a) sau b). (7) In sensul alin. (5) pentru persoanele juridice si in cazul fermierilor prevazuţi la alin. (3), dovezile verificabile sunt documente din care sa reiasa veniturile totale si veniturile obtinute din activitatile agricole.
3. La articolul 6, alineatul (8) se abroga. 4. La articolul 7 alin.(21), literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„a) forma asociativa de proprietate, pe baza adeverintei emisa de primaria pe raza careia se afla terenurile agricole apartinand formei asociative si a unui tabel centralizator care cuprinde acordul fiecarui membru detinator de animale privind depunerea cererii unice de plata de catre forma asociativa, datele de identificare, codul de identificare al exploatatiei zootehnice din Registrul national al exploatatiilor si numarul de animale detinute de fiecare membru, precum si suprafata utilizata de forma asociativa prin cosit sau pasunat, la care se anexeaza hotararea adunarii generale a asociatilor privind utilizarea fondurilor.
b) membrii formei asociative de proprietate care asigura incarcatura cu animale pentru suprafata detinuta in proprietate. Dovada utilizarii acestor suprafete de pajisti de catre fiecare membru al formei asociative de proprietate, o constituie copia adeverintei emisa de primaria pe raza careia se afla terenurile agricole si centralizatorul care cuprinde acordul, datele de identificare, codul de identificare al exploatatiei zootehnice din Registrul national al exploatatiilor, numarul de animale detinute de fiecare membru, precum si suprafetele repartizate membrilor de catre forma asociativa şi hotararea adunarii generale a asociaţilor privind utilizarea fondurilor.”
-La articolul 8 alineatul (1), literele c), f), n) si s) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„c) sa exploateze un teren agricol cu o suprafata de cel puţin 1 ha, suprafata parcelei agricole sa fie de cel puţin 0,3 ha, iar in cazul viilor, livezilor, culturilor de hamei, pepinierelor, arbuştilor fructiferi, suprafaţa parcelei agricole trebuie sa fie de cel puţin 0,1 ha si/sau, dupa caz, sa detina un numar minim de animale. Pentru legume cultivate in sere şi solarii, pentru care se acorda sprijinul prevazut la art. 1 alin. (2) lit. e), suprafaţa minima a exploataţiei este de 0,3 ha iar suprafata minima a parcelei este de 0,03 ha;”
„f) sa declare toate parcelele agricole, precum şi zonele de interes ecologic prevazute la art. 20 alin. (1), in sensul prevederilor art. 72 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013, potrivit carora fermierii care deţin parcele agricole cu o suprafaţa de pana la 0,1 ha nesolicitate la plata pot sa nu le declare, cu condiţia ca suprafaţa insumata a acestor parcele sa nu depaşeasca un hectar;”
„n) sa prezinte la depunerea cererii unice de plata sau a modificarilor aduse acesteia documentele necesare care dovedesc ca terenul agricol inclusiv zonele de interes ecologic se afla la dispozitia lor sau o copie a anexei nr. 24 de la starea civila a unitaţilor administrativ-teritoriale, daca este cazul. Documentele care fac dovada ca terenul agricol se afla la dispozitia fermierului trebuie sa fie incheiate inaintea depunerii cererii unice de plata şi trebuie sa fie valabile cel puţin pana la data de 1 decembrie a anului de cerere;”
„s) sa identifice, sa declare, in cadrul blocului fizic parcelele agricole utilizate, in aplicaţia electronica GIS, pusa la dispoziţie de catre APIA, care permite prelucrarea datelor spaţiale şi alfanumerice privind suprafeţele declarate, şi sa utilizeze datele cadastrale disponibile.”
– La articolul 12, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin.(3), cu urmatorul cuprins: „(3) Pentru ajutoarele nationale tranzitorii nu se aplica sanctiune administrativa atunci cand beneficiarul nu respecta normele privind ecocondiţionalitatea.ˮ
– La articolul 26, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(3) Fermierii inclusi in schema simplificata pentru micii fermieri, care in timpul anului de cerere depasesc plafonul de 1250 de euro, sunt exclusi din schema simplificata pentru micii fermieri, ulterior notificarii.”
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 3.7 din 10 voturiUltima ora
Idei de afaceri in agricultura